Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

JohnBrander

Medlem
Det informeras väl om detta varje gång? Men sedan tillämpas det (nästan uteslutande) inte utan det blir kapplöpning ombord och gatepersonalen stoppar inte dem som inte ska boarda vid det tillfället.

Intressant, har inte uppfattat detta och är rätt ny som EBG. Det är verkligen en förbättring jag skulle vilja se, och helst ett snyggt sätt att gå förbi kön, som exempelvis på Schiphol där det finns en egen "väg" in för Gold och Business/Plus. Sen är det irriterande att se så många som spelar dumma och inte blir stoppade, men det är ju en annan femma.
 
Av mina 4 SAS flygningar idag fungerade Priority boarding för EBG & Plus på 2 av flygningarna. Det var från Osl-Arn & Arn-Klr. Alla andra fick snällt vänta. Det informerades klart och tydligt på flera språk, vilket gjorde att det gick inte att missförstå.

Flög du KLR-ARN-OSL-ARN-KLR så la du kanske märke till att på KLR så står det på skylten vid SAS-gaten att EGB och *G boardar när vi vill.
 

FlyingFire

Medlem
ARN-LLA i måndags boardade de bakifrån och framåt, men EBG och övriga *G fick boarda närhelst de kände för. Så jag smet på rätt tidigt. tack för den SAS!
 

NotRyan

Medlem
När jag åkte till London i förra veckan så sa dom innan boarding att resenärer i SAS Plus samt *A Gold är välkomna att boarda först. Sedan hörde jag en konversation med en kvinna där gatepersonalen sa att "Vi hälsar alltid Plus och Guldkortsinnehavare välkommen - men ni är också självklart välkomna att boarda när ni vill"

Mvh
/NotRyan
 
Nu på SK1637 CPH-FRA blev der gjort meget ud af prioboarding. Business klasse:confused: Plus klasse og EBG/*G det blev gentaget 2x og endnu en gang under boarding. Thumbs up SAS!
 
A

Aurora

Guest
SAS flight ARN-OSL forrige uke, 15:40flighten.

Star alliance gold: välkomna at boarda först
Övriga PLUS pax deretter.
Og så resten.

B737-700 flygplans-type.
 

GOTATH

Medlem
Så här såg det ut på morgonens SK1439 Göteborg-Köpenhamn. Även prio boarding genomfördes och hölls hårt på.
Hälsningar från 1F :)
 

Attachments

  • ForumRunner_20140503_061304.png
    ForumRunner_20140503_061304.png
    450,5 KB · Visningar: 794

palmen

Moderator
SFO-CPH var någon form av prioboarding.
Först personer som behövde hjälp och barnfamiljer, den enda som gick på var en större perso som inte alls behövde någon hjälp.
Sen välkomnades alla i Plus och Business vid ena kön och barnfamiljer vid andra. De var hårda på enbart barn i den kön och inga i economy fick gå på till en början. I andra kön för Business/Plus var det en salig blandning med guldkort hit och dit som också släpptes igenom.
Vad som hände efteråt har jag dock ingen aning om. :)
 
Toppen