Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

telelina

Medlem
CPH till ARN idag. Gold och barnfamiljer fick borda först. Då en dam lite bitskt uttrycker "det var väl barnfamiljer som fick borda nu" när några gold inkl mig gick på bland de första.
 
Åker varje vecka men endast på Arlanda händer det ibland att man släpper Star Alliance Gold och SAS plus först. Oftast på flyg som har Thai eller Turkish code händer detta. Nu spelar det inte så stor roll för det är ju oftast 15-18 rader plus så nästan alla har företräde.
 

Homer

Medlem
Med tanke på de löjligt låga krav som är för EBG så skall vi nog inte förvänta oss för mycket av prioritering, blockning .

Flying Blue har ungefär hälften så låga/höga krav, 30 segement, dessutom räknas flygturer med alla bolag i SkyTeam.
Trots detta sköter AF/KL/DL priority boarding på ett elegant och effektivt sätt.
 

Agö

Medlem
Exemplarisk prioboarding på SK593 (CPH-BRU) i morse. Låg beläggning, kanske 40 pct. Prio för Guld och Plus. Kön växte och jag hamnade väl som nr 15. FEM pers före mig fick kliva åt sidan för att de reste i Go och saknade guldkort. Utmärkt tillämpat av gatepersonalen. Att det ska vara så svårt att genomföra konsekvent...
 

ante_77

Medlem
Funkade den 5/1 ARN-CPH.

Nu är det ju lite dyrt med personal, men annars hade man kunnat ha boarding i två köer. En för Plus och EBG och en för övrigt folk som öppnar lite senare.
 

agehall

Medlem
Problemet är att när de faktiskt har två köer, öppnar båda samtidigt men det är prio-människan som gör utropen vilket får till effekt att 10-20 economy pax utan status hinner boarda innan första status pax.
 

ante_77

Medlem
Ja, det är ju ett problem att det går till så. Fast det hade varit ett enklare system om det var skyltat med EBG/Plus-lane, precis som när man ska kasta in väskorna på bandet.

Att sedan inte personalen klarar av att hantera detta är ju bedrövligt.
 
Toppen