Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Big Birger

Medlem
Exemplarisk boarding på hemresan med SK1430 från Köpenhamn till Arlanda. Mycket tydliga skyltar med vilka som boardar när.

Smitaren framför mig fick skämmas och gå åt sidan när apparaten blinkade rött, tjöt och meddelade ”Wrong boarding class”. Han mumlade något om att han inte hörde vad de sa i högtalarna. Var på vippen att beklaga att han var både döv OCH blind. :)
 

JacobGBG

Medlem
Exemplarisk boarding på hemresan med SK1430 från Köpenhamn till Arlanda. Mycket tydliga skyltar med vilka som boardar när.

Smitaren framför mig fick skämmas och gå åt sidan när apparaten blinkade rött, tjöt och meddelade ”Wrong boarding class”. Han mumlade något om att han inte hörde vad de sa i högtalarna. Var på vippen att beklaga att han var både döv OCH blind. :)

Det där har jag sett flera ggr hända på GOT. Har nog mycket att göra med vilken hårdvara man har vid vilken gate.
 
Konsekvent inkonsekventa, prio boarding i Luleå, Köpenhamn och San Francisco, men inte på Arlanda! Undrar vad för annorlunda system de har där som gör att det inte fungerar...
 
  • Gilla
Reactions: hco

GOTBound

Medlem
Datapunkten från förra veckan:
GOT-ARN: Pga. av passagernas säkerhet boardar vi rad för rad istället för prio.
GOT-ARN: Pga. av passagernas säkerhet boardar vi rad för rad istället för prio, men vi börjar med rad 1-4 och arbetar oss bakåt [CRJ-900]
ARN-GOT: Pga. av passagernas säkerhet boardar vi rad för rad istället för prio.
ARN-GOT: Pga. av passagernas säkerhet boardar vi alla på en gång istället för prio.
ARN-OSL: Prio-boarding
OSL-BER: Prio-boarding
BER-OSL: Prio-boarding
OSL-ARN: Prio-boarding
 

palmen

Moderator
Borde inte vara så svårt att få en enhetlig linje över hela linjenätet, det är det någon högt upp i hierarkin har bra betalt för att utföra.
Det är sas vi talar om, ska vara konsekvent inkonsekvent, annars är det ju inte sas. Om man vill skulle detta vara lätt att ordna, samma personalen sköter ju andra gater för flygbolag där detta fungerar, det går om man vill och det finns stöd i gaterna att bara släppa på en viss boarding grupp tex.
 
Kan tillägga att när vi kom fram till Luleå kom vårt prio incheckade bagage bland de sista av allt bagage på bandet :rolleyes:

DSC_2281.JPG
 
Toppen