Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

ante_77

Medlem
Nej det är rätt uppenbart att jag inte lyckas förmedla varför livet blir lite enklare om man inte retar upp sig på småsaker hela tiden ;) lycka till!

Ja, och dessutom så ska vi alla dö, så varför bry sig om någonting över huvudtaget.

Många bäckar små....

Fortfarande ett fenomen som gäller svenskar och deras illvilja att förstå eller ta till sig information.

Allt är småsaker. Brinner grannens hus upp med grannen inne, så är det också en småsak. Vad fan gör grannen egentligen för skillnad för mänskligheten?
Finns en massa miljarder andra människor, varför är det så viktigt att han inte ska brinna inne.

Boardingen i sig är inte så viktig. Det är människors ovilja att förstå och ta till sig information, rent generellt som är problemet.
Att inte boarda alls är det bästa jag gör för det mesta.
 

ante_77

Medlem
Fast nää?? Där går väl ändå gränsen? ;)


Här går gränsen.
Jag han inte med prioboarding

Nu är det klunga bland folk som fixar att gå vilse i en rak korridor.
Bävar inför detta när folk ska klura ut vad seat 22D betyder och dom letar febrilt efter detta på rad 9. Dom tror att siffror och bokstäver är slumpmässigt utplacerade.

ec132a24af1841338358778db7f1152b.jpg
 
Ja, och dessutom så ska vi alla dö, så varför bry sig om någonting över huvudtaget.

Många bäckar små....

Fortfarande ett fenomen som gäller svenskar och deras illvilja att förstå eller ta till sig information.

Allt är småsaker. Brinner grannens hus upp med grannen inne, så är det också en småsak. Vad fan gör grannen egentligen för skillnad för mänskligheten?
Finns en massa miljarder andra människor, varför är det så viktigt att han inte ska brinna inne.

Boardingen i sig är inte så viktig. Det är människors ovilja att förstå och ta till sig information, rent generellt som är problemet.
Att inte boarda alls är det bästa jag gör för det mesta.
Jämför du besvär med prioboarding med att grannen brinner upp med huset? På riktigt?
Du behöver inte svara, jag lägger ned nu.
 

ante_77

Medlem
Jämför du besvär med prioboarding med att grannen brinner upp med huset? På riktigt?
Du behöver inte svara, jag lägger ned nu.

En man i Indonesien kunde inte bry sig mindre om min granne eller hans prioboarding.
Jag kan inte se varför min granne och hans eventuella död skulle ha någon betydelse för några miljarder människor.
Petitesser
 

uprof

Medlem
Jag som flyger överlägset mest plus i ATR-72 VBY-ARN (ingång bak) har helt gett upp. Om det någon gång ropas ut så är det rad 1-10 som får gå på först. Plus och statusmedlemmar (som inte råkar sitta där) får vackert vänta.

Visst, det är ju bra att inte planet tippar över men kunde de inte löst det på annat sätt?
 
Fortfarande ett fenomen som gäller svenskar och deras illvilja att förstå eller ta till sig information.

Allt är småsaker. Brinner grannens hus upp med grannen inne, så är det också en småsak. Vad fan gör grannen egentligen för skillnad för mänskligheten?
Finns en massa miljarder andra människor, varför är det så viktigt att han inte ska brinna inne.
Jag gillar att du håller detta på en bra nivå och inte förstorar problemet med icke fungerande prio-boarding genom att jämföra med att någon dör i en eldsvåda..

Sen har det nämnts ett flertal gånger att detta är ett typiskt fenomen för svenskar. Då undrar jag hur mycket resvana man egentligen har. Finns ju ett antal länder där man inte köar utan köttar på i en enda stor klunga.
 

JensE

Medlem
Jag som flyger överlägset mest plus i ATR-72 VBY-ARN (ingång bak) har helt gett upp. Om det någon gång ropas ut så är det rad 1-10 som får gå på först. Plus och statusmedlemmar (som inte råkar sitta där) får vackert vänta.

Visst, det är ju bra att inte planet tippar över men kunde de inte löst det på annat sätt?
Ja, släng ut ATR-planen.
Dom är verkligen inga trevliga maskiner att resa med.
 
Toppen