Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Vojago

Medlem
SK407 till Köpenhamn ca 30 min sent. Vid gaten vädjar de till prioresenärer att släppa fram passagerare som sitter på rad 19 och bakåt att få gå på först för att underlätta ombordstigningen.
 

Vojago

Medlem
Boarding just nu så vi får se. Än så länge tycks det inte vara någon större skillnad. En del priopassagare gick på först ändå eftersom de sa att priopassagerare ”naturligtvis fick gå på när de ville” men att de helst ville att rad 19 och bakåt skulle börja. Fullt plan, inga seatblocks i Plus. Allmänt lite rörigt alltså.
 

bachelor

Medlem
Finns tre personer jag stör mig på, dels de helt statuslösa aningslösa som stått 1 timme vid gaten och så fort det sägs något i gaten pressar sig framåt och blockar trots tydliga instruktioner om vilka som ska på först. Men än värre är typen som jag sett på typ varje anknytning sista året. De som har guldstatus och som då pressar sig fram som en ångvält som deras liv hängde på att de kom ombord först. Och allra värst alla människor som fortfarande inte förstått att man väntar på sitt bagage några meter ifrån bagagebandet och går endast fram till bandet då man ser eller tror sig se sitt bagage.
 

ante_77

Medlem
Finns tre personer jag stör mig på, dels de helt statuslösa aningslösa som stått 1 timme vid gaten och så fort det sägs något i gaten pressar sig framåt och blockar trots tydliga instruktioner om vilka som ska på först. Men än värre är typen som jag sett på typ varje anknytning sista året. De som har guldstatus och som då pressar sig fram som en ångvält som deras liv hängde på att de kom ombord först. Och allra värst alla människor som fortfarande inte förstått att man väntar på sitt bagage några meter ifrån bagagebandet och går endast fram till bandet då man ser eller tror sig se sitt bagage.

Det är mycket som jag irriterar mig på.
Värst är ändå dessa människor som varken verkar förstå text eller tal.
Tydlig prioboarding utrop på svenska och engelska och även skyltning av diverse olika slag.
Sedan står dom och nöter på ”pip högtalaren” vid grinden.
Det blinkar rött och piper 40 gånger, sedan kliver dom någon centimeter åt sidan, priopassagerare går igenom, då kliver dom in igen och tar 40 nya pip och upprepar proceduren.
Inte ens en tillsägning av gatepersonalen fungerar. Dom förstår helt enkelt inte information.

Sedan har vi kineserna. Men där är det språkligt handikapp...dessutom.
 

samet

Medlem
Det är mycket som jag irriterar mig på.
Värst är ändå dessa människor som varken verkar förstå text eller tal.
Tydlig prioboarding utrop på svenska och engelska och även skyltning av diverse olika slag.
Sedan står dom och nöter på ”pip högtalaren” vid grinden.
Det blinkar rött och piper 40 gånger, sedan kliver dom någon centimeter åt sidan, priopassagerare går igenom, då kliver dom in igen och tar 40 nya pip och upprepar proceduren.
Inte ens en tillsägning av gatepersonalen fungerar. Dom förstår helt enkelt inte information.

Sedan har vi kineserna. Men där är det språkligt handikapp...dessutom.


:(:(:(
20190511_135001.jpg
 
Jag har sedan början av 2000 haft ca 100-150 starter per år med SAS i Sverige och Europa (och Guld på BA och Platinum en sväng på KLM) utan speciellt mycket bekymmer med prioboarding, ibland tar det lite mer tid, ibland mindre men jag har konstigt nog aldrig varit med om att jag kommit fram snabbare för att jag gått på tidigare. Och handbagaget har också alltid kommit med.

Tycker hela diskussionen är rätt överdriven, har man inte lite tålamod och/eller förståelse för sina medmänniskor kanske det är det som är problemet snarare än något annat.
 

ante_77

Medlem
Jag har sedan början av 2000 haft ca 100-150 starter per år med SAS i Sverige och Europa (och Guld på BA och Platinum en sväng på KLM) utan speciellt mycket bekymmer med prioboarding, ibland tar det lite mer tid, ibland mindre men jag har konstigt nog aldrig varit med om att jag kommit fram snabbare för att jag gått på tidigare. Och handbagaget har också alltid kommit med.

Tycker hela diskussionen är rätt överdriven, har man inte lite tålamod och/eller förståelse för sina medmänniskor kanske det är det som är problemet snarare än något annat.

Prioboarding finns av en orsak.
Vem är det man ska ha förståelse för?
Folk som gillar prioboarding eller folk som inte förstår?

Är väl dags att börja med free seating igen. Det har jag haft idag då vi ändå pratar sådant.

Själv anser jag att boarding överhuvudtaget är det värsta. Folk som använder gången som ett omklädningsrum och är så oorganiserade så att det tar en kvart innan dom får röven ner i sätet....för tolfte gången under ett ”avancerat boardingförsök”
 
Toppen