Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

IT-snubben

Medlem
Gubben i disken gör ett ypperligt jobb.
Han annonserar och uppmanar folk att se om dom har grupp A eller B på sitt boardingkort!!!!!!

Han ska ha en medalj.

8bbe8cd1e098200b6b99b580873afd29.jpg

Då får han jobba på bra, för om jag inte misstar mig så är det där gate 43 på arlanda. Den är hemsk när det kommer till prioboarding. Det är så trångt så det räcker med någon enstaka person i köttmuren för att det ska vara stopp.
 

megaman

Medlem
UME idag. Står först och väntar att gå in för Plus prio boarding. DÅ BOARDAR VI RAD 17-32 och jag får snällt flytta på mig för massan. När dom till slut boardar ”resten” är hatthyllorna nästan fulla pga folk som struntat i utopet och bara gått in.

Är det pga samma personal boardar Norwegian och SAS att dom struntar i SAS direktiv?

Det var inga förseningar eller ursäkter.
 

TasselT

Medlem
UME idag. Står först och väntar att gå in för Plus prio boarding. DÅ BOARDAR VI RAD 17-32 och jag får snällt flytta på mig för massan. När dom till slut boardar ”resten” är hatthyllorna nästan fulla pga folk som struntat i utopet och bara gått in.

Är det pga samma personal boardar Norwegian och SAS att dom struntar i SAS direktiv?

Det var inga förseningar eller ursäkter.
Fast hos Norwegian kan du ju köpa dig "prioriterad ombordstigning" för 50:-. Fast det kanske inte gäller UME ?

/ TT
 

adhoc76

Medlem
I Norrland är det kallt på vintern. Svängdörren är till för att inte släppa ut värmen från ankomsthallen....är min teori till varför man valt just den konstruktionen just i Umeå och Övik

Jag tror du ligger helt rätt i din teori. Vid Uppsala resecentrum valde man den omvända lösningen, d.v.s. sedvanliga skjutdörrar. Där tjafsade kommunen och fastighetsägaren om byte till svängdörrar så till den milda grad att det blev en fråga för högsta domstolen.

Högsta instans avgör dörrtvist på Resecentrum - Uppsala - UNT.se
 

megaman

Medlem
Dom verkar ha fått till prioboarding på Arlanda nu i sina datasystem. Ett ljuvligt BEEEP låter när ickeprio försöker trycka sig in under prioboardingen. Snällt tillrättavisade av personalen att vänta på sin tur.
 

Canadien

Medlem
Dom verkar ha fått till prioboarding på Arlanda nu i sina datasystem. Ett ljuvligt BEEEP låter när ickeprio försöker trycka sig in under prioboardingen. Snällt tillrättavisade av personalen att vänta på sin tur.
Går tyvärr att komma runt då personalen vid gaten kan välja att ställa in så att alla kommer in direkt för att de ska slippa ta det jobbiga samtalet med personer som tränger sig.
 
Toppen