Senaste nytt

Priority baggage tags hos SAS på Arlanda

nonicoc

Medlem
Jag tänkte fråga vilka erfarenheter ni har av att personalen vid SAS Gold/Business baggage drop på ARN sätter på priority baggage tag på väskorna. För egen del uppskattar jag det till att de gör det ca 1/3 av gångerna. Inkonsekvensen stör mig. Ska det sättas på eller inte? Om det ska sättas på bör väl all personal följa denna policy?
 

Attachments

  • Baggage_priority_tag.jpg
    Baggage_priority_tag.jpg
    75,3 KB · Visningar: 803

agehall

Medlem
De är ju konsekventa! I 100% av fallen är de inkonsekventa - det är svårslaget!

De borde sätta på taggen, men eftersom de vet att prio-taggar inte fungerar alls på ARN så är det många som tror att det är samma sak ute i världen. I många fall är det så, men om man reser till Asien gör prio-taggen ofta skillnad.
 

Preeani

Medlem
Jag brukar alltid be personalen sätta på en röd priotagg, men får ofta svaret tillbaka att det redan står prioritet på själva baggagetaggen så det behövs inte. Alltid på Landvetter och Arlanda.
 

palmen

Moderator
På Arlanda hra jag alltid fått prio-taggat bagage utan att be om det, nu är det inte jätteofta jag checkar in en väska men det händer lite då och då.
 

Sakoz

Medlem
Enda "tagg problemet" jag haft på Arlanda är att incheckningspersonalen varit påväg att sätta på vanliga prio taggar i stället för "HON-taggar" vid resa i första klass med Lufthansa eller Swiss. Det har hänt minst 3-4 gånger.
 

chazzie

Medlem
Jag har haft "problem" med att de inte sätter på utan jag måste påpeka både i Umeå och på Arlanda, däremot är det 100% på out stations, där sätter de alltid på taggen när jag åkt Plus eller högre.
 

igelkotten

Medlem
Jag brukar alltid be personalen sätta på en röd priotagg, men får ofta svaret tillbaka att det redan står prioritet på själva baggagetaggen så det behövs inte. Alltid på Landvetter och Arlanda.

Hört samma. Sån skitsnack... Hur ska bagagelastarna se att det står priority skrivet i liten text på själva taggen?? Mycket enklare för alla när det är en stor, röd tagg.
 
Toppen