Senaste nytt

Priority-bagage funkade på Arlanda idag!

Thornado

Medlem
Har just kommit hem till Stockholm från Pula (PUY) i Kroatien.
Det är en liten flygplats där det inte ens går att checka in online, och det är ju helt klart en utpräglad semesterdestination. Blev lite förvånad vid incheckning att jag överhuvudtaget faktiskt fick en priotagg på mitt baggage, så tänkte att det skulle bli intressant att se vad som händer vid ankomst.

Vi var 4 pax i Plus, och skulle inte tro att det var så många statuspassagerare i Go, så antagligen ett högst begränsat antal priotaggade baggage. Hursomhelst så kom mitt baggage prydligt ut som väska nummer ett på bandet.

Extra bra kändes detta när jag kom ut från terminalen precis samtidigt som bussen jag skulle åka med rullade fram till hållplatsen - utan prio hade det blivit en senare buss.
 

Mikael64

Medlem
Vid senaste ankomsten till TXL fick vi priority bagaget typ sist av alla, samma på AGP. MAD & PRG har fungerat utmärkt på sistone.
 
Landade på ARN igår och hade flugit Plus på SK4698 LPA-OSL, SK482 OSL-ARN med ett 8.5h stopover i OSL över natten. Trött som få var jag först framme vid band 7 på ARN. När det stod att det var 8 minuter kvar till bagagets ankomst började det tjuta och ut kom först en priotaggad väska som skulle till CPH(!) följt av mina två väskor (oxå priotaggade). Sen stannade bandet och jag stod inte kvar för att se hur det hela fortlöpte.
 

Börnen

Medlem
Priobagage kom först på bandet igår också när vi kom från Köpenhamn, dock fick vi vänta över en kvart vid bandet innan första väskan kom
 

miramax

Medlem
Skönt om detta börjar fungera. Nästa steg är att man inte ska behöva be om priotaggen varannan gång.
 

Jonas C

Medlem
Prio bagage fungerade på Casablanca i fredags. Återstår att se om det funkar på Arlanda pm 3 veckor. Gissar att ordinarie lastare är tillbaka från semestern då.
 

fiffig

Medlem
känslan när sin väska är först på bandet :) BGO-ARN igår, nästan fullt, efter 4min väntande vid bandet så kom mitt bagage med priotag :)
 

johhenrik

Medlem
Min väska var bland de första som kom av sent igår (den var också den nästa sista som lastades såg jag när jag satt på planet :) ). Var ju rätt trevligt, för när jag kom till bandet så kom väskorna och jag behövde knappt stanna utan bara klev fram och tog min väska och gick.
 
Toppen