Senaste nytt

Priority-bagage funkade på Arlanda idag!

ante_77

Medlem
Vad jag kunde se i morse så verkar priotaggningen har börjat fungera, vi kom från Köpenhamn och de första 15-20 väskorna på bandet hade alla priotaggar. Glädjen dämpades dock lite av att våra väskor (alla priotaggade!) inte dök upp alls. Vi var sena in från IAD och trots att de ändå hade 30-40 minuter på sig i Köpenhamn så hann de tydligen inte få ut våra väskor ur lastrummet i tid.

Jag fick också min priotaggade väska först. Eller jag fick den först idag, kanske jag ska säga. :)

Som vanligt så blir mina väskor bortslarvade i CPH om dom blir bortslarvade.
Sitter stolt och jobbar med min vita t-shirt i storlek XXL idag :rolleyes:

Bagagehanteringen i CPH är ganska bedrövlig.
 

xvikmic

Medlem
Jag fick också min priotaggade väska först. Eller jag fick den först idag, kanske jag ska säga. :)

Som vanligt så blir mina väskor bortslarvade i CPH om dom blir bortslarvade.
Sitter stolt och jobbar med min vita t-shirt i storlek XXL idag :rolleyes:

Bagagehanteringen i CPH är ganska bedrövlig.

Bagagehanteringen i CPH är under all kritik, landade sent på CPH för 2 veckor sedan (flög ifrån ARN)
skulle vidare till SVG, såg bokstavligt talat min väska utanför planet i en vagn men av någon anledning så lastades den aldrig på planet (kanske piloten inte accepterade mer last? Eller att de som jobbade med baggagehanteringen inte orkade).
 

ante_77

Medlem
Bagagehanteringen i CPH är under all kritik, landade sent på CPH för 2 veckor sedan (flög ifrån ARN)
skulle vidare till SVG, såg bokstavligt talat min väska utanför planet i en vagn men av någon anledning så lastades den aldrig på planet (kanske piloten inte accepterade mer last? Eller att de som jobbade med baggagehanteringen inte orkade).

Det verkar om att dom hyser agg mot folk som ska till SVG, för det är oftast på SVG-turerna som jag förlorar mitt bagage.
Det känns som någon form av gisslandrama. Snart ber dom oss sända pengar, annars skadar dom väskan.

Men som resenär till Norge så flyger jag helst ARN-SVG direkt eller via CPH (utan bagage). OSL är bedrövlig med tull och hela baletten. Det positiva är att OSL har Fast Track nu för tiden.

Hade en polare som veckopendlade mellan Åbo och Stavanger. Han hade incheckat bagage varje gång och en mellanlandning i CPH. Det var alltid lika nervöst vid bagagebandet för honom.
Kan i min vildaste fantasi inte förstå varför man ska envisas med att resa med incheckat bagage när man veckopendlar.
 

tågnörd

Medlem
Efter att ha blivit A3*G i november så fick jag för första gången priotaggar på bagaget när jag och frun åkte till Japan över nyår. Det fungerade i båda ändpunkterna (NRT och ARN), där bagage med priotaggar kom först :) (HON-taggar på vägen till Japan, eftersom de vanliga tagit slut)
 

agehall

Medlem
Att det funkade till Japan är inget konstigt - det hade snarare varit tvärt om. I asien brukar priority tags funka bra.
 

NotRyan

Medlem
Och till Sverige hade väl bagaget lastats riktigt... Jag tror att dom är mer mån i Asien om att priotaggat bagage skall ut först, medan personalen i Sverige skickar ut första vagnen till bandet även om prio-bagaget ligger längst in. Man kan ju undra om det finns något system här hos oss för att lasta in priobagaget sist?

Mvh
/NotRyan
 

MrPlow

Medlem
Vi flög DY från Bangkok och det enda som var bra var att våra 4 bagage kom som nr 2,4,5 och 8 =) Eftersom inte DY har prioritytaggar (trots att man flyger deras busi... premium(?) economy) så måste det varit Businessclass.se-taggarna som gjorde susen!
 
Toppen