Mattias Edstrom
Medlem
Läste artikeln i arbetet.se och kunde inte låta bli att skratta. Nog för att jag förespråkar en ergonomisk arbetsmiljö men lyfthjälpmedel? Orkar man inte lyfta en resväska som i snitt kanske väger 20-25 kg bör man kanske söka sig till ett annat jobb. Sedan situationen om att PRIO-taggat bagage lastas sist tror jag många gånger beror på den enskildes ovilja att tänka serviceinriktat. Man vill inte, eller kan inte förstå att en priotaggad väska innebär att antingen väskans ägare är en viktig kund för flygbolaget genom att denne flyger mycket (statusmedlem) eller har betalat för en businessbiljett. Missnöjda kunder leder till att man kanske inte väljer bolaget vilket i slutänden kan resultera i att den enskilde anställde förlorar sitt jobb p g a arbetsbrist. Det är lite så man bör tänka när man jobbar inom ett serviceyrke. Att man har ett eget ansvar i att få nöjda kunder. Lastare som VD. Jantelagen tar man av sig när arbetskläderna åker på.