Senaste nytt

Priobaggage kommer sist på Arlanda men inte i resten av världen. Rapportera!

nota bene

Medlem
BA SiN-LHR-ARN First och Biz. 3av4 väskor bland de 10sista. Fjärde väskan kom till Arvidsjaur!!?? fyra dagar senare. Kanske skall ta tåget framledes......
Hur i hela friden lyckades de skicka väskan till Arvidsjaur??? Med NextJet antar jag? Iofs är väl ARN och AJR inte helt olikt, men knappast likartat...
 

Dr. Miles

Expert
Hur i hela friden lyckades de skicka väskan till Arvidsjaur??? Med NextJet antar jag? Iofs är väl ARN och AJR inte helt olikt, men knappast likartat...
Kanske de har ett suggestion system som fungerar både med flygplatsnamn och med 3-letter code?
T ex Någon försökte att skriva ARN men systemet föreslog Arvidsjaur när personen matade in AR.

Ett annat exempel på SAS.se är att den föreslår Hammarfest när jag skriver HAM (Hamburg).
Sedan blir jag förvirrad när jag såg att det krävs tre flighter till Stockholm till Hamburg. Vilket visade sig att det var till Hammarfest. :eek:
 

Jonas C

Medlem
Det kan ju eventuellt finnas snålhet involverat. Priority bagage är ju en betaltjänst som flygbolaget måste betala flygplatsen för, så det kan ju vara som så att SAS helt enkelt är för snåla.
 

mha321

Medlem
Det kan ju eventuellt finnas snålhet involverat. Priority bagage är ju en betaltjänst som flygbolaget måste betala flygplatsen för, så det kan ju vara som så att SAS helt enkelt är för snåla.
Är det en avgift till flygplatsen eller handling bolaget? Alltså swedavia eller sgs?
 

nilsson

Medlem
Kan meddela att vi även anmodades att hämta väskan i Arvidsjaur. Efter 3-4 samtal med högt blodtryck transporterades väskan hem till SFT.

Att det krävdes mer än ett samtal är ju intressant. De skulle man vilja lyssna på. Hur var argumentationen från andra sidan? Bad du dem komma och sätta sig i vardagsrummet så ni kunde diskutera saken ordentligt?
 

Skyraider

Medlem
Idag lät lastarna en bössa (med priotag) stå ute på plattan i regnet. Den återfanns dock och hämtades efter lite påstötningar om att den saknades.
 

SNIFF

Medlem
Mitt HON-taggade bagage kom sist på bandet från Zürich med Swiss. :(
Polare som arbetar som väskryckare på Arlanda sade att de hade instruktioner om att i alla fall vara snabba med HON-taggat bagage.
 
Toppen