Senaste nytt

Priobaggage kommer sist på Arlanda men inte i resten av världen. Rapportera!

Pho

Medlem
Min erfarenhet är att det fungerar mycket dåligt på GOT (kan bero på att det ofta är mindre plan jag flyger med). Men värst var det nog på en LH flight till USA, där jag var andre person genom passkontrollen, men sedan fick vänta till absolut sista man innan min prio taggade väska kom!!!! Gissa om jag var less på att vänta...

I asien brukar det dock fungera bra. Fast generellt försöker jag att klara mig med endast handbagage.
 

EBGGOT

Medlem
Min erfarenhet är att det fungerar mycket dåligt på GOT (kan bero på att det ofta är mindre plan jag flyger med). Men värst var det nog på en LH flight till USA, där jag var andre person genom passkontrollen, men sedan fick vänta till absolut sista man innan min prio taggade väska kom!!!! Gissa om jag var less på att vänta...

I asien brukar det dock fungera bra. Fast generellt försöker jag att klara mig med endast handbagage.

Jag tycker GOT sköter prio-tagen bra, speciellt när man anländer med LH gruppen ...
 

FF#1

Medlem
Hade en skrattretande upplevelse av prio bagage i dag på GOT, hade checkat in två väskor och en barnvagn, alla taggade med prio.
De flesta fick sina väskor, sen var vi en 10 personer kvar där när bandet stängdes... det visade sig alla vi väntade på prio baggage, efter några minuter så startade det igen och ut kom det bara prio väskor. Underbart när man har bråttom... missade flygbussen och fick vänta på nästa. Det är nästan så man ska be att inte få prio på inrikes... :)
 

AABack2ARN

Medlem
Igår fungerade prio baggage på Arlanda T5 alldeles utmärkt. Hann gå från planet på T5 pir F, genom passkontrollen och till baggagebandet. En minut senare kom baggaget - inleddes med bara priotaggat baggage. Bra jobbat :)
 

Bryant

Medlem
Prio bagage från SK606 idag:

Efter att skylten "kontakta SAS arrival" tänts så kom samtliga priomärkta väskor efter 5 minuter.

Då hade jag hunnit fråga arrivalservice om mina väskor och svaret var att det kommer en last till med även fast det står att sista bagaget kommit ut. 4 incheckade väskor.
 

Jay

Medlem
Priobaggaget tycks ju fungera avsevärt mycket bättre nu under sommarmånaderna, kul att se att möjligheten finns om viljan finns!
 
Toppen