Senaste nytt

Priobaggage kommer sist på Arlanda men inte i resten av världen. Rapportera!

Kricka

Medlem
I lördags kom våra "prio" taggade väskor först på ARN

Kan det vara som så att du ankom med LH ? I fredags så fungerade Arlanda mycket väl med
LH från MUC dvs. först kom HON, sedan Prio och sist övriga bagage. LH kanske lastar sina
containers så att det blir rätt även på ARN ?
 

nilsson

Medlem
Jag kan ju meddela att det funkar likadant för SkyTeam. Mitt bagage från en flight från CDG i oktober kom bland de andra prioritytaggade väskorna sist på bandet på ARN.
 

Bamsefar

Medlem
Senast jag flög fungerade faktiskt PRIO på ARN - men i snitt har jag aldrig fått mitt PRIO taggade bagage först utan snällt fått vänta en halvtimme eller så innan min väska kommit på ARN.

Jag har i princip aldrig problem utanför Sverige. Då kommer väskan snällt och vänligt bland de första PRIO märkta.

SÅ det är något med slöhet på ARN.

Och som sagt, det största problemet måste ju vara att man får vänta en halvtimme innan bagaget behagar komma - för snabbt går det inte på Arlanda T5. Never.
 

Ola Z

Medlem
Min erfarenhet från ARN är att mitt priotaggade bagage läggs först på bandet ibland och då ligger det verkligen först. Senast när jag kom från NCE tronade väskan först av alla men lika ofta får jag vänta. Samma erfarenheter från CDG och NCE oavsett om jag rest med SK eller AF.

Bara att konstatera att man här är ganska utlämnad till lastningspersonalens dagsform. Ibland har jag lekt med tanken att någon vill jäklas. "Du ska inte tro att du är något bara för att du har prio-bagage" :) Så är det förhoppningsvis inte.

Jag säger inget om att väskan levereras sent vid enstaka tillfällen. Det kan säkert finnas acceptabla orsaker till det. Problemet är att det händer alltför ofta.

Det behöver inte vara ARN:s fel. Mycket beror ju på hur väskan har lastats på avreseflygplatsen.
 

Nemo

Medlem
Nu checkar jag sällan in bagage, men när jag gjort det kommer det aldrig först, snarare bland de sista på ARN. Sist orkade inte incheckningen (OSD) ens sätta på en prio-tagg, men då kom väskan bland de första (ARN). Tvärtom-principen verkar fungera bland bagagelastarna på ARN
 

JensE

Medlem
Dom är dåliga med att priotagga i USA för OW men brukar fungera till min fördel vid baggagebandet på ARN.
Ganska säker på att det är jantelagen och/eller ren lathet som är boven i Skandinavien.

Förr när jag reste mycket med Continental och 757or över pölen så kunder jag se hur lastarna plockade undan alla priotaggade väskor och lastade dom allra sist på EWR.
 
Toppen