Senaste nytt

Priobaggage kommer sist på Arlanda men inte i resten av världen. Rapportera!

Senator

Moderator
Lite kul titel på tråden och att ALLA på den här sidan vittnar om motsatsen. :)

Du får nog läsa om tråden i så fall, finns väldigt många som rapporterar om att prio bagage inte fungerar som det ska.
I många andra länder så kommer det alltid först utan några undantag. I Stockholm har det varit väldigt mycket lotto om detta tidigare och där verkar man inte tagit hänsyn till det alls, men det har helt klart blivit mycket bättre på sistone. Jag fick mina väskor först i söndags när vi väl väntat 30 minuter, gången innan jag had eväskor så kom de ut långt efter första icke priotaggade bagaget så där var jag bland de sista att få bagage.

Du får nog läsa om min kommentar ;)

Bingo eller Lotto är namnet. Med Swiss First/HON taggar kom våra 4 kolli bland det 6 första i lördags, medan när vi kom med Swiss i november var våra väskor bland det sista. Nej @sandek "ALLA" vittnar inte om motsatsen. Det vi ser är som vanligt konsekvent inkonsekvens. SAS signum. :D
 

sandek

Medlem
Bingo eller Lotto är namnet. Med Swiss First/HON taggar kom våra 4 kolli bland det 6 första i lördags, medan när vi kom med Swiss i november var våra väskor bland det sista. Nej @sandek "ALLA" vittnar inte om motsatsen. Det vi ser är som vanligt konsekvent inkonsekvens. SAS signum. :D
Du får också läsa om min kommentar.. Syftade bara på den enskilda sidan.
 

Senator

Moderator
Du får också läsa om min kommentar.. Syftade bara på den enskilda sidan.

Tråden har varit typ död i snart två år och ändå får du kritikt för att du inte plöjt den från topp till tå..... Kanske moderaterna kan göra nåt åt det?

Kritik var det inte, hoppas det inte uppfattades som sådant. Det var en diskussion. Men det blir svårt att diskutera när man plockar ut 1 av 15 sidor som referenspunkt för sitt argument. Det kan jag tycka inte är en bra förhållningsregel i en diskussion. Men nu släpper vi det och återgår till ämnet :)
 

MrDollar

Medlem
Jag skulle vilja tipsa samtliga om att ändra så att man ser 100 inlägg per sida, man får mycket snabbt en bättre översikt.

Tror det var gode @agehall som tipsade om det tidigare


Sorry off topic :)
 

sandek

Medlem
Kritik var det inte, hoppas det inte uppfattades som sådant. Det var en diskussion. Men det blir svårt att diskutera när man plockar ut 1 av 15 sidor som referenspunkt för sitt argument. Det kan jag tycka inte är en bra förhållningsregel i en diskussion. Men nu släpper vi det och återgår till ämnet :)
Tror det är ett generalfel att man tror att det är ett ARGUMENT, när jag bara belyste något som jag tyckte var lite kul :)
 

palmen

Moderator
Du får också läsa om min kommentar.. Syftade bara på den enskilda sidan.
Du är medveten om att vissa personer har 10 inlägg per sida, andra har 20, 40 eller 100. Så vad du ser på en sida är långt ifrån samma sak som vad andra ser på en sida.

För mig så innehåller denna tråd 4 sidor med inlägg, jag skulle gissa att den i ditt fall innehåller över 10 sidor med inlägg.

På denna sida för mig finns bland annat inlägg 124, 125, 126 där alla vittnar om att deras bagage kommit bland de sista.
 

apknug

Medlem
Du är medveten om att vissa personer har 10 inlägg per sida, andra har 20, 40 eller 100. Så vad du ser på en sida är långt ifrån samma sak som vad andra ser på en sida.

För mig så innehåller denna tråd 4 sidor med inlägg, jag skulle gissa att den i ditt fall innehåller över 10 sidor med inlägg.

På denna sida för mig finns bland annat inlägg 124, 125, 126 där alla vittnar om att deras bagage kommit bland de sista.
Kanske kan vara läge att kolla på datumen också? Kvantitet före aktualiteter.
 

palmen

Moderator
Kanske kan vara läge att kolla på datumen också? Kvantitet före aktualiteter.
Absolut, men nu var påståendet att alla på denna sida hade kommenterat att det fungerar, vilket inte stämmer då varje medlem kan ställa in hur många inlägg som visas på sidan. Därmed så ser vi helt olika saker. Av samma anledning ska man aldrig hävnisa till en sida i en tråd, utan istället hänvisa till ett inlägg (nummer på inlägget, går att högerklicka på numret och välja att kopiera länk för att komma direkt till aktuellt inlägg oavsett vilken sida man är på).
 

apknug

Medlem
Absolut, men nu var påståendet att alla på denna sida hade kommenterat att det fungerar, vilket inte stämmer då varje medlem kan ställa in hur många inlägg som visas på sidan. Därmed så ser vi helt olika saker. Av samma anledning ska man aldrig hävnisa till en sida i en tråd, utan istället hänvisa till ett inlägg (nummer på inlägget, går att högerklicka på numret och välja att kopiera länk för att komma direkt till aktuellt inlägg oavsett vilken sida man är på).
Och alla appar man kan använda för att läsa i dessa diskussioner också, sid nummer har spelat ut sin roll, ingen är den andra lik, det vi kan se att de aktuella inläggen, dvs nyare en 1,5 år stödjer kommentaren ovan.

Jag hoppas vi ser en trend för prio bagage. Dock.
 
Toppen