Senaste nytt

Priobaggage kommer sist på Arlanda men inte i resten av världen. Rapportera!

Valley

Medlem
Stått och svurit på OSL över att våra väskor inte dyker upp på bandet. Och så visar det sig att priobagaget stått uppradat bredvid bandet hela tiden.
Är det något nytt ?
 

agehall

Medlem
Stått och svurit på OSL över att våra väskor inte dyker upp på bandet. Och så visar det sig att priobagaget stått uppradat bredvid bandet hela tiden.
Är det något nytt ?
Det där är surt när man inte vet om att flygplatsen gör så - de borde ha en skylt som informerar.

Förra veckan kom min priotaggade väska på bandet iaf.
 

olo

Medlem
Väskan kom ut på GOT bland de sista från flighten från OSL.
Men brukar det inte vara ungefär 4 väskor på planet från OSL? Min erfarenhet (från kvällsflighterna) är att det oftare går fortare att få ut en incheckad väska än att få ut ett handbagage som är förstort för dash-planen.
Stått och svurit på OSL över att våra väskor inte dyker upp på bandet. Och så visar det sig att priobagaget stått uppradat bredvid bandet hela tiden.
Är det något nytt ?
Det där är surt när man inte vet om att flygplatsen gör så - de borde ha en skylt som informerar.

Förra veckan kom min priotaggade väska på bandet iaf.
Jag har alltid fått mitt bagage på bandet - lika säkert som att det på OSL kommer sist...
Har bara landat där med flyg hanterade av SGH om det spelar roll.
 

Winquman

Medlem
Men brukar det inte vara ungefär 4 väskor på planet från OSL? Min erfarenhet (från kvällsflighterna) är att det oftare går fortare att få ut en incheckad väska än att få ut ett handbagage som är förstort för dash-planen.

De stora handbagagen låg snyggt på en vagn utanför flygplanet när vi gick av, så de fanns på plats före oss. Inne i bagagehallen var den kaos i en utsträckning jag inte sett tidigare, fullt med folk runt alla band. Misstänker att både det och att det fanns mer än ett par väskor i vårt plan beror på att det var söndag kväll på slutet av sportlovet i Göteborg. Det är säkert inte så det brukar se ut på söndagskvällar i GOT - hoppas jag i alla fall för framtida resor.
 
  • Gilla
Reactions: olo

fmansson

Medlem
Vad finns det för mervärde i priotaggat baggage mer än att det är sagt att de ska komma först på bandet? Har de större chans att åka med när baggage måste lämnas kvar av utrymme- eller viktskäl?

Jag har de senaste tre flighterna med SK vid check-in-disk bett att få slippa den orangea taggen med motivationen att baggaget kommer ju inte först ändå. Ett irritationsmoment mindre. Skiten dyker upp när det dyker upp så är det inte mer med det.
 
Nu är det inte Arlanda, men i lördags kväll när vi kom från MUC till CPH (4 personer, 6 incheckade rödflaggade bagage med ett oversize, en snowboard). Allt kom snyggt och fint bland de första på bandet i ett tjocksmockt Kastrup. *Imponerad*
 

Funcadelic

Medlem
Jag minns min senaste resa till Nice, från Arlanda. Bandet var nästan helt avplockat när en sista vagn med samtliga priotaggade väskor lastades av. Det var en del irriterade Plus-/statuspax kring det bandet (jag inkluderad). Sätter en renklämma på att det var avsiktligt... Fransmän :D
 
Sist jag åkte Seattle - Arlanda med mellanlandning i Newark så vet jag inte vilken positionen var på bandet. För jag stod nämligen på Arlanda och väskan låg på bandet i Oslo. Den dök upp med bud fram mot kvällen...
 
Toppen