Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 5 December 2011.

1. Fidde

Fidde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nästan, om du säger upp det efter en månad får du betala för två. Det är nämligen uppsägningstid på en månad.

Börnen gillar detta.
  2. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Kan man inte likt hos en del andra operatörer pausa abonnemanget? Det möjliggör att man bara öppnar abonnemanget när behov finns, vid tex utlandsresa.

3. Xpressen

Xpressen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det går i dagsläget inte att pausa abonnemang hos Telenor.

Är faktiskt tveksam till att det går hos någon av de fyra stora.

4. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror ju på hur du tänker. Men ja, du kan ha det och betala för en månad om du säger upp abonnemanget mer eller mindre direkt eftersom det är uppsägningstid på en månad.

Telenor erbjuder också möjligheten att testa abonnemanget under 14 dagar och sedan ångra sig, och då endast betala för det man använt. Detta kanske är precis enligt distansavtalslagen, men tror att det gäller även om man köper i Telenor-butik. Osäker på det dock.

Kan jag få testa era abonnemang? | Telenor

5. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Telia har inget stöd för eSIM ännu för iPhone XS, men såg att man kan ha GigSky appen och från den fixa eSIM/surf utomlands. Betalade $30 (280 kr) för 2 GB under 15 dagar, jämfört med Telias semestervecka 1 GB under 7 dagar. Måste säga att det fungerar väldigt bra under de två dagar jag har varit i Istanbul.

6. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    E-sim verkar sjukt smidigt, en konkurrent till GigSky är Ubigi som jag tänkte testa i sommar när jag reser runt i Asien. Täcker alla länder jag ska till förutom Hong Kong i deras "Best Asia" paket för 29€, 30 dagar 3 GB.

Check Ubigi's competitive rates & wide geographical coverage

kexxcream gillar detta.
  7. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Truphone finns också. De erbjuder globala planer - men även lokala. Går ju att ha alla inlagda och välja den operatör med bäst pris och lösning för den resa man ska göra.

Personligen har jag ett 3Abonnemang som eSIM för att få tillgång till 3Världen och ett Telia-abonnemang som fysiskt kort för att ta del av täckningen i Sverige. Om man reser mycket (jag är i USA flera gånger per månad) kan det bli en bättre lösning med två abonnemang - ett hos 3 och och ett annat, än att köpa dataplaner hela tiden. :)

Ett abonnemang med 10GB hos Tre går på 349kr/månad och ger surf i 80 länder. Ubigi vill ha 29USD för 3GB som endast gäller i USA. Truphone 42GBP för 3GB som gäller i 80 länder och GigSky 50USD för 5GB.

Men det beror ju också lite på var man reser om länderna ingår i 3Världen eller ej.

Jönsson och Crille81 gillar detta.
  8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har någon koll på hur många e-sim som man kan lägga till i sin iPhone dvs jag har nu ett sim i telefonen plus ett esim som sekundärt, kan man lägga till andra esim och växla mellan esims som sekundärt?

9. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har förståtr det som att man kan ha flera inlagda, men naturligtvis bara ett aktivt åt gången. Har dock bara provat med ett...

jumbooze gillar detta.
  10. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror inte det finns någon begränsning på hur många man kan ha inlagda, men du kan endast ha ett eSIM aktivt och ett vanligt sim aktivt samtidigt. Jag har själv haft tre inlagda samtidigt utan problem (Truphone, GigSky och Tre). :)

kexxcream, aruba1 och jumbooze gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!