Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 5 December 2011.

1. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om det är rätt tråd egentligen. Men har man 3 här i Sverige, har bindningstid och 10GB surf eller mer ska man kunna aktivera 3Världen som ger surf i totalt 80 länder (bland annat Australien, Japan, Kina och Sydkorea)

3Världen - Surfa i 80 länder.

Jönsson, palmen, kexxcream och 1 annan gillar detta.
  2. Du kan skaffa China Unicom HK eller China Mobile HK:s prepaid SIM kort som har stöd för surf i fastland Kina.

De SIM korten fungerar som roaming i Kina så det går att kringgå Great Firewall of China.

大中華區域上網卡_跨境王_自遊王儲值卡-中國聯通(香港)CUniq網上商城
    4G/3G Mainland China-HK Prepaid SIM Card

Jag har inte använt China Mobile HKs SIM kort ganska länge (för att de använder ett annat sorts 3G [TD-SCDMA] än resten av världen) men om man har en modern mobil bör den ha stöd för TD-SCDMA.

3. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt bra att tjänsten är kostnadsfri.

4. Fidde

Fidde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter väldigt bra, tror inte att det är några problem egentligen men man bör nog se till att vara medveten om villkoren (https://assets.tre.se/tjanstevillkor/3varlden). Tänker främst på följande punkter.

Denna förstår jag inte varför den finns.
    Verkar även vara krav att ha bindningstid för att få aktivera tjänsten.
    Nu när jag råkar ha ett abb hos Tre så kommer jag nog aktivera tjänsten iom att den är kostnadsfri men efter att bindningstiden gått ut kommer jag antagligen inte använda mig av detta utan andra lösningar, t.ex. kontaktkort från 3 i UK/Google Fi.

5. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl mest för att säkra upp så att personen som tecknar abonnemanget bor i Sverige.

Gällande bindningstiden så är det krav att det finns när tjänsten aktiveras. Om man behåller samma abonnemangsform även när bindningstiden är slut, så finns tjänsten kvar tills dess att man byter eller förändrar sitt abonnemang. Då behöver tjänsten aktiveras igen utifrån de villkor som finns då :)

6. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Doktorn

7. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det där är ju väldigt bra egentligen. Ett billigt svenskt abonnemang och man surfar till hemmapriser i de flesta viktiga turistländerna i världen.

kexxcream gillar detta.
  8. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja. Bekvämt också, för att slippa leta massa lokala lösningar. Dessutom bättre täckning i andra länder också eftersom det ofta går att roama på flera nätverk - i jämförelse med om man köper att lokalt kort! :)

kexxcream, Jönsson och gneken gillar detta.
  9. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det där måste jag kika närmare på. Hoppas bara att det finns stöd för e-sim så att man kan använda det för dual sim I iphone.

10. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, 3 har stöd för eSIM (fortfarande ensamma i Sverige om det stödet för iPhone). Har haft både 3 och Telenor i min mobil tills nu. 3 med eSIM och Telenor med fysiskt sim-kort. Ringde dock igår och sa upp Telenor pga diverse problem och att de faktiskt inte tillför något för mig längre.

(Sen kan man ju också få EuroBonus-poäng via SAS portal när man skaffar abonnemang hos 3 om man inte redan har det :))

Last edited: 16 Januari 2019
    Jönsson och kexxcream gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!