Senaste nytt

Premiumlägestillägg - Sixt

J-Dog

Medlem
Hej,

Tänkte boka hyrbil och kollar igenom vad som finns. Blir lite konfunderad som alltid när man får ett högre pris inloggad på Sixt som Platinum jämfört som "anonym" men vet ju sedan tidigare att hyrbilsfirmors prissättning är lite av ett lotteri.

Dock fanns en intressant skillnad när man tittade lite mer noga. Bilens "base rate" var faktiskt ca 50 kr billigare per dag när man var inloggad men som inloggad fick man en extra post som heter "Premiumlägestillägg" på 250kr för 3 dagar.

Så min fråga är: Vad är "Premiumlägestillägg"? Och varför tillkommer inte den posten när man kollar priser oinloggad?

En googlesökning gav inte direkt något svar.

/J-Dog
 

Berglund

Medlem
Det var länge sedan jag hyrde på Sixt men är inte det där en extratjänst som går ut på att man får en bil som står parkerad väldigt nära uthyrningskontoret? Med andra ord - ett premium läge. Känns som en fullständig hitte-på tjänst.
 

AABack2ARN

Medlem
Vilka skojare. Nu antar jat att man på vissa ställen verkligen kan ha nytta av en sådan tjänst om den innebär att man får bilen direkt på flygplatsen i stället för att åka en skyttelbuss i 15 minuter till någon avlägsen parkerinsgplats. Men då borde man få välja den tjänsten själv...
 

J-Dog

Medlem
Ja. Det som är mest konstigt är ju att detta är ett mindre uthyrningsställe i en inte allt för stor stad så bilarna står ju mer eller mindre på varann utanför deras ställe och ingen av dom har ett "premiumläge" så att säga. Får man bilen längst bort så får man gå 20 meter längre än den närmaste bilen :-(
 

GOTBound

Medlem
Då tar SIXT ändå betalt för terminal dropp off, med Premiumtillägg är min tolkning att bilen är parkerad "nära" själva servidedisken. "Tjänsten" går inte att välja bort. Typ som @J-Dog skriver.

EK
 

Hachans

Medlem
Då tar SIXT ändå betalt för terminal dropp off, med Premiumtillägg är min tolkning att bilen är parkerad "nära" själva servidedisken. "Tjänsten" går inte att välja bort. Typ som @J-Dog skriver.

EK

Är inte premiumläget att de är på flygplatsen, och inte typ i ett random industriområde eller liknande?

Jag vet att Enterprise i Boston hade liknande avgifter. Och när man var student och ville hyra så billigt det bara gick så tog man tunnelbanan en bit till ett annat kontor och slapp massor med olika avgifter.
 

Robert flysas

Moderator
Är inte premiumläget att de är på flygplatsen, och inte typ i ett random industriområde eller liknande?

Jag vet att Enterprise i Boston hade liknande avgifter. Och när man var student och ville hyra så billigt det bara gick så tog man tunnelbanan en bit till ett annat kontor och slapp massor med olika avgifter.

Jo det är pga flygplats. Varit så sen jag fick platinum hos Sixt och använder dom de gånger jag behöver hyrbil. Står på fakturan att det är pga flygplats.
 
Toppen