Senaste nytt

Premium Economy med Lufthansa som förvandlades till Business

Uppgraderingar är alltid trevlig och kul du delar med dig. Jag hade samma ”otur” för något år sedan till Brasilien men fick det på Landvetter men såg det inte förens jag skulle boarda i Tyskland.
 

palmen

Moderator
Har hänt mig en gång med sas gamla 737 till Boston. Uppgraderad både dit och hem, polaren på annan biljett fick 1,5 uppgradering (han fick flytta fram efter maten på utresan).
Man blir ju väldigt glad när det händer :)
 

Brandten

Medlem
Har hänt mig en gång med sas gamla 737 till Boston. Uppgraderad både dit och hem, polaren på annan biljett fick 1,5 uppgradering (han fick flytta fram efter maten på utresan).
Man blir ju väldigt glad när det händer :)

Jo fast då var det med SK flyg och EBG+?
Nu var det LH utan M&M status vad jag förstod.
 

Hachans

Medlem
Har hänt mig en gång med sas gamla 737 till Boston. Uppgraderad både dit och hem, polaren på annan biljett fick 1,5 uppgradering (han fick flytta fram efter maten på utresan).
Man blir ju väldigt glad när det händer :)

Det var min första Opup någonsin och det som fick mig hookad på medvetet resande.

Men dubbel uppgradering blev det för mig och mitt sällskap till New York när vi åkte på LN-RKP två gånger i följd. Effektivt sätt av SAS att stoppa våra klagomål på Plus genom att slänga upp oss i business.
 

Senator

Moderator
Klart det skiljer lite, men lufthansa har smörat väldigt hårt för EBG+ senaste åren, och tror inte det är en slump direkt.

Lufthansa har en väldigt tydlig uppgraderingsprocess som börjar med bokningsklass innan status. Så kombinationen av redan betald Premium Economy + Star Gold ökar chansernas Jag tror inte att deras system på något sätt har inbyggda algoritmer som favoriserar SAS medlemmar. I trådskaparens fall är nog kombinationen av en relativt liten premium Economy kabin, med överbokning, redan betald PE biljett och status anledningen.

SAS EuroBonus och M&M är väl nu ensamma inom Europa för Star Alliance. Med de smala nätverk SAS har är Lufthansa ett naturlig val för många skandinaviska resenärer där SAS inte kan erbjuda något.

Jag tror hellre inte att utanför den, trots allt lilla medvetna medlemstocken på BC, att det pågår en massflykt från SAS på grund ändrade EuroBonusregler. Trafikrapportena från SAS pekar på allt annat.
 
Toppen