Senaste nytt

[Premium Economy] København-Buenos Aires/Sao Paulo T/R, Alitalia, 4.700 DKK inkl. skatter

Palazzi

Medlem
Kreditera till Etihad Guest - 25.700 miles + 1.000 i sign up!

En resa o du har 26.700p på ditt konto. Air Serbia är bolaget med de lägsta uttagen tror jag, och man får iaf en business class-resa ARN-Belgrad T/R för de intjänade poängen.

EDIT: MAN TJÄNAR INTE TIRE MILES - tack för påpekandet @Dr. Miles

Bara bonuspoäng, men väl väldigt många

"Etihad Guest Members do not earn tier miles for travel on Alitalia or any of its affiliate airlines"
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Man klarar Etihad Guest Silver på en enda resa! 25.700 poäng på den här resan, och tror kravet är 24.000p (då man får 1.000p i välkomstbonus). Etihad Guest Silver ger lounge på alla flygningar med bl.a. Air Berlin (som är gångbart för nordbor).

En resa o du har 26.700p på ditt konto. Air Serbia är bolaget med de lägsta uttagen tror jag, och man får iaf en business class-resa ARN-Belgrad T/R för de intjänade poängen.
Vilka flygbolag ger Tier miles/segments till Etihad Guest? Eller kan man tjäna Tier miles på alla deras partner flygbolags flygningar?
När jag ser deras webbsida så finns det bara tre flygbolag som "Preferred airline partners".
  • Air Serbia
  • Air Seychelles
  • Etihad Regional

Airline partners
Etihad Guest
 

Treo

Medlem
Exempel från just Etihad Guest: man får klicka på de olika partnersidorna och sedan Terms and Conditions -- Earning Miles:
  • Flights taken on airberlin and NIKI are eligible to earn Etihad Guest Tier Miles and therefore do contribute to earning or maintaining your Etihad Guest Silver, Gold or Platinum.
  • • Flights taken on Virgin Australia are eligible to earn Etihad Guest Tier Miles and therefore do contribute to earning or maintaining your Etihad Guest Silver or Gold Tier.
  • Flights taken on American Airlines, American Eagle, or AmericanConnection or are not eligible to earn Etihad Guest Tier Miles and therefore do not contribute to earnings or maintaining your Etihad Guest Silver or Gold Tier.
 

Jonas C

Medlem
Jag vill påminna er om Alitalias MilleMiglia återställs var tredje år och om jag minns rätt, blir det 2015-MAR-31 nästa gång.
(En som förlorade en hel bunt av miles pga detta)
Innebär detta att alla konton nollställs var tredje år? Dvs folk förlorar sina miles om de inte lyckats spendera dem innan datumet.
 

Dr. Miles

Expert
Innebär detta att alla konton nollställs var tredje år? Dvs folk förlorar sina miles om de inte lyckats spendera dem innan datumet.
Alla miles förs över till nya programmet ifall man krediterar Alitalia flygning dit men annars förlorar man alla miles. (Det var det som hände för mig)
 

Homer

Medlem
Nu hänger jag inte med, om man läser det här verkar det som att miles förfaller bara om det inte varit aktivitet senaste
24 månaderna?


MILES EARNED IN THE 2013-2015 EDITION
A new edition of the MilleMiglia Program was launched on January 1, 2013. Membership has been automatically renewed, keeping the same customer code for each member.
Qualifying miles earned between January 1 and December 31, 2013, can be used to join or renew membership to the Ulisse, Freccia Alata and Freccia Alata Plus Exclusive Clubs throughout 2014.
Access to Exclusive Clubs is also calculated based on the number of qualifying flights taken in 2013.

EXPIRATION OF MILES DUE TO INACTIVITY
The 2013-2015 MilleMiglia Regulations also stipulate the expiration of miles due to account inactivity: if no miles earned with Alitalia, Air One or one of the Program's commercial or airline partners are registered on the Member's account over a period of 24 months, any miles present will be deleted. To check if your miles are about to expire, see your account statement and check the date of your last activity or call MilleMiglia Customer Service.
To confirm your miles, perform any activity that earns miles, before the deadline. Simply fly with Alitalia, Air One or one of the Partner Airlines, or else make use of a service provided by any of the Program's Business Partners.


5.19 This rewards scheme enables Miles to be earned until December 31, 2015, subject to any Program extensions (see Art. 1.1). Rewards may be claimed by Members until June 30, 2016, and will be awarded to the rightful owner within a maximum period of six (6) months of the end of the scheme (i.e. by June 30, 2016) pursuant to Presidential Decree no. 430 of October 26, 2001, with the exception of Rewards that must be delivered to the Member's home, in which case the regulations specified on the pages relating to such initiatives on the website Alitalia will apply. Miles earned before December 31, 2015, which have not been used by June 30, 2016, will be deleted from the Member's personal account, subject to any Program extensions.
 

Dr. Miles

Expert
Nu hänger jag inte med, om man läser det här verkar det som att miles förfaller bara om det inte varit aktivitet senaste
24 månaderna?
Nu kommer jag inte ihåg exakt regler som gällde när jag förlorade mina miles. Det var runt 2006-2008 jag förlorade all innestående miles.
 

dino_81

Medlem
Väldigt bra deal och för priser som dessa kan man absolut tänka sig att flyga Premium Economy. Jag antar att man inte får tillgång till lounge med Premium Economy hos Alitalia, eller finns det möjlighet att köpa lounge access?

Svar: Ja, man kan tydligen köpa access for €30 vilket känns ganska prisvärt för 6 timmars layover på utresan.

För oss som har statusmatchat våra EBG mot Air Berlins Topbonus Gold finns möjlighet att besöka lounger på en del flygplatser i Italien som Alitalia flyger från, bland annat Fiumicino (FCO) - Partners - airberlin.com

Har vi någon på forumet som flugit Alitalia Premium Economy som kan berätta hur det är? Hittar bara en recension från short haul.

Hittade en (inte helt aktuell) på italienska - [TR] MXP-JFK-FCO-MXP Classica Plus
 
Toppen