Senaste nytt

Preem-tankning - Lämpligast betalningssätt för poängmaximering

Frisk78

Medlem
Det var flera år sedan det senast skrevs i denna tråden, och ny som jag är i Loyalty-card programmen (Har SAS Amex och samlar på Eurobonus sedan några månader tillbaka) försöker jag lära mig lite vad som gäller här.

Funkar trippeldipp metoden fortfarande? Och om jag förstått det rätt kan jag få dubbla poäng om jag kopplar min SAS Amex till Preem och anger Eurobonus numret när jag registrerar mig. När jag sedan ska tanka drar jag först vanliga Eurobonus kortet och sedan SAS Amex som jag kopplat till Preem? Då får jag 1/2 poäng/l samtidigt som jag får mina vanliga 15p/100kr ? :)

Det fungerar för mig att göra som du beskriver ovan.
Sas Amex Elite 20p/100Sek + Kopplat till Preems bonussystem där jag valt Eurobonuspoäng istället för rabatt i ören.
Jag drar mitt Eurobonuskort utan chip i kortläsaren och sedan betalkortet. Det fungerar med att stoppa in i kortläsaren vid pumpen också.
 

djmanosv

Medlem
Idag provade två olika preem tankstationer. Sas kort kunde inte lässa av terminaler, eller i kassan. Vet nån om man kan efter registrera ?
 
Någon som har testat att registrera sitt Amex till Eurobonus Everyday och fått extrapoäng ifrån Preem-köp utan att dra bonuskortet?
Hur lång tid brukar det ta innan ni får meddelandet att poängen är påväg?
 

CMH

Medlem
Någon som har testat att registrera sitt Amex till Eurobonus Everyday och fått extrapoäng ifrån Preem-köp utan att dra bonuskortet?
Hur lång tid brukar det ta innan ni får meddelandet att poängen är påväg?

Preem är mig veterligen inte kopplat till EuroBonus Everyday, utan till "vanliga" EuroBonus. Rätta mig om jag har fel.
Du ansluter istället ditt kort direkt hos Preem: Anslut ditt bankkort - Preem.se
Notera att de verkar ha tekniska problem för stunden.
 

Dawes

Medlem
Någon annan än mig som slutat få EB vid tankning?
Min sista överföring skedde 4:e oktober, tankat ett antal ggr sedan dess.
 
Toppen