Senaste nytt

Preem-tankning - Lämpligast betalningssätt för poängmaximering

jsn

Medlem
Du som har ett SAS EuroBonus-kort ansluter det i kombination med ett valfritt bank-, kredit- eller betalkort. Du fyller i kortnumret från ditt betalkort under ”Bankkortsnummer” och därefter ditt EuroBonus-nummer.
SAS EuroBonus - Preem.se

Fungerar i automat. Tryck in EB-kort först så säger den Bonuskort registrerat och sen använder du ditt bankkort.
OK, tack för svar! Men jag behöver isf inte betala med det betalkort som jag ansluter mitt EB-kort emot? Dvs jag kan göra en paranslutning av mitt EB-kort och ett Visa-kort men sedan visa upp EB-kortet och betala med ett MasterCard-kort och ändå få mina EB-poäng?
 

olo

Medlem
Om du vill dubbeldippa så gäller:
a) dra EB-kort först (endast det rena EB-kortet)
b) betala med det kort som är registrerat hos Preem. Det kan ge EB-poäng om det är registrerat för det, eller lägre bränslepris om det är registrerat för det.

Således går det att trippeldippa genom att ansluta Amex/Diners/Coop/MC som ger EB-poäng för betalningen, till Preem.
 
OK, tack för svar! Men jag behöver isf inte betala med det betalkort som jag ansluter mitt EB-kort emot? Dvs jag kan göra en paranslutning av mitt EB-kort och ett Visa-kort men sedan visa upp EB-kortet och betala med ett MasterCard-kort och ändå få mina EB-poäng?
Dra ditt helt vanliga Eurobonus-medlemskort i automaten först. Då kommer det att stå Bonuskort registrerat. Därefter kan du betala med FirstCard-kortet. Ingen övrig registrering eller så behövs. (Jag antar här att FC-kortet inte kan anslutas till Eurobonus via Preems webbsida)
 
  • Gilla
Reactions: jsn

flonken

Medlem
Jasså det har jag aldrig reflekterat över men det räknas inte som obemannad station ifall man betalar ute i automaten?

Nej, det är bemannat.
Det är lite dyrare att tanka på en bemannad station, men du får samma pris oavsett om du använder maskinen ute eller om du går in i butiken och betalar.

Jag betalar alltid ute i maskinen på en bemannad station och får 2 poäng för Eurobonuskortet per liter, samt 2 poäng för mitt kopplade betalkort.
 
Toppen