Senaste nytt

Pralinerna i SAS Plus

Är det något jag verkligen gillar med detta forum är det att vi snöar in på många, för de flesta, helt obetydliga småsaker och detaljer under resandet/ombord. Kan handla om varm handduk, glas-glas o.s.v. Kunde inte hitta någon egen tråd om de trevligt utmärkta och goda pralinerna som serveras i SAS plus intra EU. Det finns ett och annat inlägg om dessa, men under plåta boxen. Tycker de är värda en egen tråd.

Dessa har jag provat:

Pistachio Marzipan
Liqourice Temptation
Raspberry Fusion
Blackcurrant Truffle
Müsli Praliné
Tahiti Vanilla Marzipan
Coco Lemongrann Lime Truffle
Habanerro Dome
Sea Buckthorn Breeze
Dark Chocolate Truffle 70%
Gin Tonic - Sky Blue
Strawberry Delight
Crispy Praliné
Gooseberry Surprise
Xanté Truffle

Har ni fått några andra eller är dessa alla de har? Sedan introduktionen av dessa läckerheter så har jag fått Blackcurrant boxen flest gånger. Mina topp tre som jag tycker är godast är Crispy Praliné, Xanté Truffle och Dark Chockolate Truffle. (Dessa har jag fått minst antal gånger).

Skärmavbild 2018-12-18 kl. 17.22.06.png
 

Osten

Medlem
Jag lyckas då alltid få den med Dark Chocolate Truffle 70% / Gin Tonic - Sky Blue / Strawberry Delight. Kanske handlar om vilken sträcka man flyger, då det endast är sträckan ARN-AGP T/R som jag flyger i plus. @Remington Steele Har du någon liknande känsla eller har det varit slumpvis? Jag tänker om man ska åka på en mileage run eller liknande kan de ju vara värt att ta med i beräkningen om man får god choklad eller ej. :)
 
Jag lyckas då alltid få den med Dark Chocolate Truffle 70% / Gin Tonic - Sky Blue / Strawberry Delight. Kanske handlar om vilken sträcka man flyger, då det endast är sträckan ARN-AGP T/R som jag flyger i plus. @Remington Steele Har du någon liknande känsla eller har det varit slumpvis? Jag tänker om man ska åka på en mileage run eller liknande kan de ju vara värt att ta med i beräkningen om man får god choklad eller ej. :)
Nej, slumpvis... olika linjer, olika dagar.
 

Homer

Medlem
Jag lyckas då alltid få den med Dark Chocolate Truffle 70% / Gin Tonic - Sky Blue / Strawberry Delight. Kanske handlar om vilken sträcka man flyger, då det endast är sträckan ARN-AGP T/R som jag flyger i plus. @Remington Steele Har du någon liknande känsla eller har det varit slumpvis? Jag tänker om man ska åka på en mileage run eller liknande kan de ju vara värt att ta med i beräkningen om man får god choklad eller ej. :)

Gin Tonic, som varken smakar Gin eller Tonic, får jag nästan alltid oavsett sträcka.
 
Toppen