Senaste nytt

Praktisk fundering: Hyrbil i Schweiz

erc

Medlem
Avser boka bil med upphämtning på ZRH och funderar på om det brukar sitta motorvägsvignette-märke i framrutan på hyrbilar i Schewiz?
 

erc

Medlem
En utmaning kanske?

Pick up: ZRH den 6 september kl 19:30
Drop off: GVA den 10 september kl 11:30

Någon som har kreativa metoder för att komma under priset SEK1520 för kategori Economy?

Det finns ju fler rabattmetoder kring hyrbilar än man kan klara av. :)
 

erc

Medlem
Börjar bli dags att boka. Någon som sett en intressant kampanj jag kan ha nytta av? EBB, FB Ivory, BAEC Blue, CCG, LeClub Platininum och HH Gold kan uppvisas.
 

Stefan62

Medlem
Prismässigt skulle inte jag fokusera på kampanjer och poäng när det gälelr hyrbil - kolla holidayautos.se och få ett bra pris.

(Har Du Amex Platinum kollar Du självklart Hertz för ett pris som ingen slår!)
 

Senator

Moderator
Jag bumpar denna tråd då det finns en intressant utveckling. Skulle precis boka en bil med pågående Avis-kampanj där vi skall hämta bilen på Zurich-Kloten och köra till Bodensee. Vi skall bo i Konstanz som är i Tyskland. Fick upp följande meddelande:

Capture.JPG


Jag tror det är tyskarna som ligger bakom detta. Det har varit ett problem för Tyskland med tyska skattebetalare som har pengar och andra tillgångar i Schweiz. Kuriosa så har Norge en ganska intressant liknande policy: det är olagligt för en norsk medborgare med folkbokföring i Norge att köra ett fordon med utländsk registrering i Norge.

I alla fall: jag ringde Avis på Kloten och de har ett antal bilar med EU-plåtar. Men vid mindre uthyrningsställen har man kanske inte detta och informerar inte om detta proaktiv. Så kolla detta om no åker ut från Schweiz.
 

Resenären

Medlem
bumpar denna tråd då det finns en intressant utveckling.
Tack för info!
Jag har och skall snart hyra bil i CH och åker ofta via Italien, tex från Locarno till Simplon.
Eller som nu i höst, en tur via Livgno (I) för att sedan åter komma till Schweiz. Hade även en avstickare till Südtirol inplanerad. Får kanske tänka om?
Avis-bilen är bokad för ca 1,5 månad sedan och ingen dylik info fanns då.
 
Toppen