Senaste nytt

Posta din välkomstgåva!

jonten

Medlem
Väldigt spartanskt på Scandic Ferrum i Kiruna
Typ dessa presenter som gjorde att jag avvecklade mitt samarbete med Scandic för något år sedan, när man som medlem i högsta nivån får en tablettask. Det är ju bättre att inte ge något alls, hur svårt kan det vara att ställa in ett par flaskor vatten istället. Kostnad 16kr. Nu får man en tablettask för 4,50:-
 
Typ dessa presenter som gjorde att jag avvecklade mitt samarbete med Scandic för något år sedan, när man som medlem i högsta nivån får en tablettask. Det är ju bättre att inte ge något alls, hur svårt kan det vara att ställa in ett par flaskor vatten istället. Kostnad 16kr. Nu får man en tablettask för 4,50:-
Håller verkligen med.
Har också börjat se mig om efter andra alternativ.
 
De kunde ha skickat med en bit järnmalm istället.

Egentligen vore det inte så dåligt. Scandics välkomstgåvor har ju knappast något signifikant värde under några omständigheter, men en bit järnmalm i Kiruna vore ju faktiskt något av en souvenir, lite kul givet omständigheterna, något man kan minnas. Nu vet jag iofs inte marknadspriset för en bit järnmalm, det kanske är för dyrt för Scandic att bjuda på för sina stamkunder...
 

Jönsson

Medlem
Egentligen vore det inte så dåligt. Scandics välkomstgåvor har ju knappast något signifikant värde under några omständigheter, men en bit järnmalm i Kiruna vore ju faktiskt något av en souvenir, lite kul givet omständigheterna, något man kan minnas. Nu vet jag iofs inte marknadspriset för en bit järnmalm, det kanske är för dyrt för Scandic att bjuda på för sina stamkunder...
Det är väl klart att det hade varit bättre. Något unikt för orten. Bra hotell vet att profilera sig. Kommer lätt ihåg de hotell där välkomstgåvan har varit personlig och kopplad till hotellet/orten/landet.
 
Checkade in på Country Inn & Suites i Dixon utanför Sacramento.

Vid ankomst och uppgivande av namn, hajade receptionisten till och sa: "Aha! So YOU are the platinum member!!?!"
Jag: Yes.
Han: Then this one's for you!
...sa han och räckte över följande:

c4d7924b891744a6a0783ab16496f09e.jpg


Det var den utlovade välkomstgåvan

Edit: Den var rumstempererad.
 
Toppen