Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

011430121

Medlem
Clarion Post i Göteborg rum 4055
Lite för mjuk säng för min smak.

Frukosten öppnar klockan 08,00 på helgerna, ett stort utbud av kallskuret, även av det småvarma, bröd utbudet var trevligt så vitt jag kunde se var det inget bake off, ett dignande bord med grönsaker och frukt, allt ”låg öppet” på isbädd kunde som före pandemin ta direkt från uppläggningen, inga förpackade glasskålar

Utnyttjade 20% rabatten vid köp av presentkortet samt företagsrabatt priser blev 837 kr erhöll en check på 125kr som guldmedlem som utnyttjades att köpa 3 påsar chips, det kommer nog aldrig billigare att bo på hotell än nu.
Kommer även att få poäng för att komma närmre gratis natt.

25746C7B-D9E1-4594-955C-B4288DC53BCF.jpeg
 

aruba1

Medlem
funderat på detta ett tag, hur står det sig mot skåne utbudet? (Tänker karlaby, mossbylund, ystad, örum, vitemölla etc)?
Nu har jag enbart provat Karlaby och Ystad och om jag jämför med de båda så skulle jag nog vilja påstå att Ästad står sig väl och är kanske till och med bättre. Kanske just för att anläggningen är ny och fräsch och erbjuder förutom sitt eget vin många olika bastu både inom- samt utomhus. Finns även två pooler - en inne och en ute. Dock är båda ganska små. Vi valde även att prova deras avsmakningsmeny bestående av 15 smårätter. Rätterna höll hygglig kvalitet, men platsar nog inte för en stjärna.
 

squeezen

Medlem
Nu har jag enbart provat Karlaby och Ystad och om jag jämför med de båda så skulle jag nog vilja påstå att Ästad står sig väl och är kanske till och med bättre. Kanske just för att anläggningen är ny och fräsch och erbjuder förutom sitt eget vin många olika bastu både inom- samt utomhus. Finns även två pooler - en inne och en ute. Dock är båda ganska små. Vi valde även att prova deras avsmakningsmeny bestående av 15 smårätter. Rätterna höll hygglig kvalitet, men platsar nog inte för en stjärna.
Tack för svar!
 

Senator

Moderator
Familjen Senator njuter livet som egenföretagare som gör att vi styr den egna tiden och med småbarn utan skolplikt...än. Så vi har tagit oss till världsmetropolen Västerås och The Steam Hotel. Deras paket var under halva priset en tisdag jämfört med en fredag/lördag. Nu dags Kokpunkten Actionbad innan middag

FE9B658C-2FC4-4D91-A7B8-413F63DD2706.jpeg


AED9E58C-5279-4200-9739-0194F152FC9B.jpeg
 

TjudöBoy

Medlem
Helsingfors Vanda flygplats, GLO Hotel Airport, ett GLO Smart 160 cm rum (syftar tydligen på bredden på sängen;)).
Hade bokat ett rum på Clarion Hotel Aviapolis men när "fröken" Sanna Marin & Co behagade stänga ner halva Finland igen så blev det avbokat och Clarion Hotel Helsingfors eller detta hotellet erbjöds istället . Tyckte att det var skönare med ett hotell nära flygfältet då vi har ett ganska tidigt flyg hem på söndag morgon.
0E4FBAF1-86F7-49A2-9BF6-76F5E35D4228.jpeg
E8E027D3-504C-4674-9AFA-B75FA6CB7FB9.jpeg

Fönsterlösa rum tyvärr men annars helt ok kvalitet på rummet och sängarna för en kort helgvistelse.
 
Toppen