Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Doctor-X

Medlem
För mig personligen är det en kombination av många små faktorer som gör det värt att bo här. Jag betalar 870 kr för en natt och som HHD får jag.

Två nätter mot status 2022. Jag räknar med att Hilton inte kommer förlänga status automatiskt för 2022, utan att man måste tjäna in det på egen hand.

En charkbricka och 1-4 glas öl/vin (beroende på dagsform)

En rätt bra kall frukostbuffé (jag äter inte varm frukost, så kan inte bedöma den delen).

Uppgradering till stort rum, med fåtölj, badkar och utsikt.

Rum med reglerbar värme (hemma i HSB-lägenheten når termometern över 19 grader enbart om all hemelektronik är på).

Runt 3750 poäng.

Så, för mig som jobbar hemifrån varje dag och tittar på samma fyra väggar, så blir det ett välkommet avbrott att få titta på fyra andra väggar. Att kliva upp ur sängen och äta frukost som någon annan ordnat. En stunds förströelse. Ett surrogat för de resor som man inte kan göra, men som ligger på promenadavstånd hemifrån istället.

(Är man två personer som delar rum så får man dessutom dubbla mat- och dryckförmåner till samma pris)

Det är hyggligt coronasäkert. Personalen har mask på sig när de är nära gästerna. Handsprit överallt. Allmänna ytor ser rengjorda ut. Rummen städade enligt svensk standard. Jag kan lika gärna vara här som på min lokala ica-butik.

Visst är själva hotellet inte något höjdarhotell. Det är ett av Hiltonfamiljens svagaste kort, och hade det legat utanför Skandinavien så skulle det inte ha accepterats. Men jämfört med andra svenska hotell så klarar de jämförelsen bra. Själva rummen är det egentligen inget fel på, det är personalen och ledningen som skulle behöva bytas ut eller sträckas upp.

@fcx hur får du mer än en öl? o_O

Alltså... Halva bc huserar på detta Hotell. Är det ngt mer än status samt att träffa på ngn liten mus som får er att ständigt vilja bo där? ;)
Har aldrig läst om att det är ngn suveränt trevlig personal i repan eller lockande frukost. Tvärtom att dom ständigt drar ner på alla perks.


Jag träffade Hilton-musen igår!
58325079-C323-45EE-9CE1-49E98A0ACEBD.jpeg
 
Toppen