Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

011430121

Medlem
Tillbaka på Tokyo Hilton I Shinjuku fick frågan vill ni ha en svit på en lägre våning (14) istället för Executive rum högt upp (bokat standard rum) det blev 14 våningen. Sonen konstaterade men då får jag ju inte veta hur ett vanligt rum ser ut. ;)
Visa bifogad bild 72454
Ja det har blivit sämre kunskaper sedan man inte behöver göra lumpen. Där kunde man kalla vanliga rum "luckan" och man hade tur om man fick ett 4 mans rum, och inte fans det några bonusprogram, hälsa ynglingen det!
 

agehall

Medlem
1C975AFD-4068-49F3-9035-C4F2C3FAE076.jpeg
Conrad St James London.
 

011430121

Medlem
Har då återigen hamnat på Scandic Klarälven Karlstad och denna gång på rum 225 , detta måste vara ett Scandic museum i mitt inlägg 2023 i denna tråd visade jag telefonen på rummet @mha321 skrev att den har R knapp, måste visa min okunskap vad är den tillför?
Denna gång kommer en bild på undersidan av telefonen samt toapappershållaren.
Tror att hotellchefen inte har hittat investeringsbudget fliken i Excel, leverpastejen vid frukosten var inte så gammal, tidigt hösten 2017 skulle jag gissa.
Kan informera att det är platt TV på detta rum, måste på fler gånger och se om det finns tjock TV på något rum.
4EDB4302-C650-4962-A665-F4634233CFE0.jpeg

63DEBA16-DB01-4E09-A267-24DE8D444A13.jpeg
 

rvarttinen

Medlem
Har då återigen hamnat på Scandic Klarälven Karlstad och denna gång på rum 225 , detta måste vara ett Scandic museum i mitt inlägg 2023 i denna tråd visade jag telefonen på rummet @mha321 skrev att den har R knapp, måste visa min okunskap vad är den tillför?...
Ha - gamla Televerksloggan, fyra blixtar på var sida! A.k.a. "Krabban". Trodde inte jag skulle få se en sådan längre ...

'R'-knappen, tror 'R' står för 'register' (eng.) och när du trycker på den ska du få en ny kopplingston, det samtal som pågick parkeras och du kan nu ringa upp någon och efter svar trycka 'R' igen, ny kopplingston och tryck då '3' och ni får ett trepartssamtal. Förutsätter att hotellets växel har dessa funktioner. I det publika fasta nätet ska det nog fungera fortsatt.

Detta är en av många tjänster som är knutna till just den knappen. Detta var några saker som jag jobbade med i mitt tidigare liv med AXE odyl. Kanske @NotRyan kan tillägga något också?
 
Toppen