Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

Abbs

Medlem
Bonusprogram: Aadvantage
Flygbolag: Qatar, Royal Jordanian, Cathay Dragon, Cathay Pacific, Finnair
Kabinklass: Business & First
Avreseort: Arlanda
Destination: Kuala Lumpur
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 180 000
Skatter&avgifter (per person): 916SEK
När (avresans tidpunkt): Sept 2017
Bokad: Jan 2017

Trodde nästan aldrig att jag skulle få till det men nu är jag ändå skapligt nöjd.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-DOH: Qatar C B787
DOH-BKK: Qatar F A380
BKK-KUL: Royal Jordanian C B787
KUL-HKG: Cathay Dragon C A330
HKG-ZRH: Cathay Pacific F B777
ZRH-HEL-ARN: Finnar C

Det är nästa första på allt, Qatar C & F, Royal J, Kuala Lumpur, Cathay Dragon, Cathay Pacific F. Då kan man skriva av dem på listan;)
eller ja, Cathay Dragon hade jag kunnat avstå..
Cathay Dragon är bra! Fanns det ej plats i First kabinen med Dragon? Mig veterligen har de "First" på A330.
 

Ghoose

Medlem
Cathay Dragon är bra! Fanns det ej plats i First kabinen med Dragon? Mig veterligen har de "First" på A330.

Dessvärre inte. Verkade inte säljas på den sträckan och när jag tittar på seating så ser det ut som att vi kan seata rad 1...
Kan vara så att F stolarna säljs som C :D
 

Ghoose

Medlem
Dessvärre inte. Verkade inte säljas på den sträckan och när jag tittar på seating så ser det ut som att vi kan seata rad 1...
Kan vara så att F stolarna säljs som C :D

Nej det var det inte, finns två olika A330 typer. En med och en utan F. Denna är utan. :(
Skrev fel förut, i båda config så startar C på rad 10 och inte 1...
 

MartinH

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Thai och United
Kabinklass: business och ekonomi
Avreseort: Bangkok BKK
Destination: Saipan SPN
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 25000 med AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1317 kr
När (avresans tidpunkt): februari
Bokad: januari

Inte min mest maxade resa precis...2 flyg med Thai i business och 4 med United i ekonomi. Inte bästa värdet av poängen, men jag tröstar mig med att jag bor gratis på Hyatt Regency Saipan i en vecka som hade kostat 29000 kr att betala med cash :)

Datapoint 1: resa från BKK till SPN (båda i South East Asia) via ICN (Far East Asia) är inte tillåtet med Eurobonus. Det hade annars vart den bekvämaste/snabbaste rutten.
Datapoint 2: jag försökte skoja till det med flyg via SIN och SQ F, men det blev för många flyg. Tydligen gäller inte 8 flyg per award när det är inom samma zon, då är det max 2 stopp ut/hem, alltså 6 flyg.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Dr. Miles

Expert
Datapoint 2: jag försökte skoja till det med flyg via SIN och SQ F, men det blev för många flyg. Tydligen gäller inte 8 flyg per award när det är inom samma zon, då är det max 2 stopp ut/hem, alltså 6 flyg.
Inte riktigt enligt @Thornados tidigare bonusresor inom Norra Asien.
Han lyckades att boka 8 segments för en awards kostnad.

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015 | Sida 55 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Inspirationstråd - Maximera Eurobonus-award | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

JacobGBG

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK, LX, TG, SQ
Kabinklass: C
Avreseort: GOT
Destination: Koh Samui/Kuala Lumpur
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 70k (EB 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person):ca 2300 SEK
När (avresans tidpunkt): Juli 2017
Bokad: 2017-01-08


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ändrad från denna resa, gjorde ett principiellt ställningstagande att undvika IST/TK. Sen får jag erkänna att flyga SQ 77w SIN-PEK var väldigt lockande också.
 
Last edited:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, EVA, Turkish
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn (CPH)
Destination: Taipei (TPE)
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R
Antal poäng: 70.000/pers (2-4-1)
Skatter & avgifter: 2994 SEK / Pers
När: Feb 2017
Bokad: Jan 2017

Skärmavbild 2017-01-09 kl. 21.20.47.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen