Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vaniljvodka

Medlem
Vore ju konstigt om dom sålde biljetter till nått som inte egentligen finns? Och isf borde man ju få info eller bli ombokad?

Sålde och sålde, det är ju en bonusresa. Men man hör ju om nedgraderingar då och då så det är väl inte så konstigt? De hoppas väl komma undan med det och vill väl ha platserna öppna för försäljning så länge som möjligt.
Sen lär man väl få info, men eftersom de troligtvis inte vet exakt när F-kabinen försvinner på den rutten så kommer den infon troligtvis ganska nära avgång gissar jag.
 

Gummaron

Medlem
Sålde och sålde, det är ju en bonusresa. Men man hör ju om nedgraderingar då och då så det är väl inte så konstigt? De hoppas väl komma undan med det och vill väl ha platserna öppna för försäljning så länge som möjligt.
Sen lär man väl få info, men eftersom de troligtvis inte vet exakt när F-kabinen försvinner på den rutten så kommer den infon troligtvis ganska nära avgång gissar jag.
Jag fick ingen info när Thai gjorde equipment change på BKK-FRA. Hade bokat F på A380 men så helt plötsligt hade de bytt till 777-300 som inte har F. Nu bevakade jag just det här mtp Thais track record av equipment changes och kunde boka om i tid.

Som @agehall säger så gäller det själv att ha koll. Räkna inte med att de kommer informera dig.
 
Sålde och sålde, det är ju en bonusresa. Men man hör ju om nedgraderingar då och då så det är väl inte så konstigt? De hoppas väl komma undan med det och vill väl ha platserna öppna för försäljning så länge som möjligt.
Sen lär man väl få info, men eftersom de troligtvis inte vet exakt när F-kabinen försvinner på den rutten så kommer den infon troligtvis ganska nära avgång gissar jag.
Dom säljer också platser i First på den avgång jag har valt. Men som sagt, mindre viktigt för mig. Fördelen med SAS Eurobonus awards är ju att biljetterna är helt avboknings/ombokningsbara fram till 24h innan. Värre då för dem som betalar 60K kr och sedan inte får flyga det dom köpt.
 

majer

Medlem
Efter att ha läst spaltmeter i awardtrådar, hur man bokar first class med Amex 2-4-1, vilka flygbolag som erbjuder first och på vilka rutter etc. så har jag äntligen kommit till skott och bokat en tripp till Asien.

Utresa
ARN - FRA LH C
FRA - ICN LH C
ICN - KHH BR C
Hemresa
BKK - CDG TG F
CDG - VIE OS C
VIE - ARN OS C

Tanken är att ändra leget FRA-ICN till F om LH öppnar upp platser två veckor innan.
Det fanns ingen lämplig award mellan KHH och BKK den 30:e, och TG var den enda som erbjöd en möjlighet att få in ett first-leg på hemresan. Nu kvarstår att köpa en enkelbiljett KHH-BKK den 30:e (vill helst inte resa tidigare) men det blir lite risky, mitt i tyfonsäsongen. I vanliga fall hade det räckt med några timmar i BKK för att känna sig safe. Nu vet man aldrig, får hålla koll på vädret.

Bonusprogram
: SAS Eurobonus
Flygbolag: LH, BR, TG, OS
Kabinklass: C & F
Avreseort: ARN
Destination: KHH
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 95000 med Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3201
När:Juli 2016
Bokad: Juni 2016

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, Air New Zealand
Kabinklass: C/F
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Auckland AKL
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och Retur
Antal poäng (per person): 120 000
Skatter&avgifter (per person): 3952 SEK
När: 24NOV-13DEC2016
Bokad: 18JUN2016

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA LH801 C
FRA-BKK TG921 F
BKK-SYD TG475 F
SYD-AKL NZ104 C
AKL-SYD NZ105 C
SYD-BKK TG476 F
BKK-FRA TG920 F
FRA-ARN LH800 C
 

Impendill

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, Air New Zealand
Kabinklass: C/F
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Auckland AKL
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och Retur
Antal poäng (per person): 120 000
Skatter&avgifter (per person): 3952 SEK
När: 24NOV-13DEC2016
Bokad: 18JUN2016

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA LH801 C
FRA-BKK TG921 F
BKK-SYD TG475 F
SYD-AKL NZ104 C
AKL-SYD NZ105 C
SYD-BKK TG476 F
BKK-FRA TG920 F
FRA-ARN LH800 C

Vi springer om varandra i Auckland då:)
 

rob74

Medlem
Ska på ett uppdrag i Italien i augusti, så jag tänkte passa på att testa Ethiopian igen och deras Dreamliner. Sist jag åkte kostade en sådan biljett lite över 2.000 kr, men nu skulle de ha 4.193 kr, så då blev det att dra iväg lite Lifemiles istället.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: Avianca Lifemiles
Flygbolag: Ethiopian Airlines (ET)
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Rom
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 27.000
Skatter&avgifter (per person): 44,30 USD dvs ca 370 SEK
När: aug 2016
Bokad: jun 2016
 

Voyageur

Medlem
Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: CX
Kabinklass: First, business
Avreseort: BKK
Destination: HKG
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 45 000
Skatter&avgifter (per person): 311kr
När: Aug16
Bokad: Jun 16

Fanns bra med tillgänglighet på sträckan så varför inte bryta av veckan i Thailand med ett hopp till Hong kong för att testa The Wing och The Pier samtidigt som CX First på vägen tillbaka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen