Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

Voyageur

Medlem
Omg en first First på Lufthansa och en natt på Hilton Squaire FRA och många timmar i FCT inann flighten 13.20!!
3K på B747-8 till EWR väntar dagen efter! Retur fortsatt med SAS i nya kabinen.

För information verkar det finnas några ströplatser till östkusten i slutet av juni med LH F.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, SAS
Kabinklass: First, Business
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 140 000 (som blir 70 000 med Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1742 kr + 150 kr ombokningsavgift
När: juni 2016
Bokad: juni 2016
 

kexxcream

Medlem
Även om jag har åkt F innan med Qantas från London till Dubai så kändes den inte riktigt som F. Nu är jag dock väldigt förväntansfull inför den kommande resan som färdigställdes idag.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Air Canada, SAS
Kabinklass: C + F
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Chicago
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 75 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3102 kr (+150 kr per person för ändring)
När: Juni 2016
Bokad: Juni 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

CPH-FRA // Lufthansa Business
FRA-ORD // Lufthansa First
//// Destination
ORD-YVR // Air Canada Business
YVR-MUC // Lufthansa First
MUC-OSL // Lufthansa Business
OSL-CPH // SAS Plus

Enligt agenten så skulle systemet säga ifrån pga. back-tracking (ORD-YVR) men bokningen gick igenom och vi får en heldag i Vancouver samt en heldag i FCT. En Porsche 911 väntar i FRA som vi ska köra runt med i 3 timmar, betald och bekräftad.

Nu när jag har inskaffat en Hero4 Silver + Feiyu G4 3-axis så ska jag försöka göra en reserapport av detta både i text/bild och film.
 

blobloblo

Medlem
Även om jag har åkt F innan med Qantas från London till Dubai så kändes den inte riktigt som F. Nu är jag dock väldigt förväntansfull inför den kommande resan som färdigställdes idag.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Air Canada, SAS
Kabinklass: C + F
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Chicago
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 75 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3102 kr (+150 kr per person för ändring)
När: Juni 2016
Bokad: Juni 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

CPH-FRA // Lufthansa Business
FRA-ORD // Lufthansa First
//// Destination
ORD-YVR // Air Canada Business
YVR-MUC // Lufthansa First
MUC-OSL // Lufthansa Business
OSL-CPH // SAS Plus

Enligt agenten så skulle systemet säga ifrån pga. back-tracking (ORD-YVR) men bokningen gick igenom och vi får en heldag i Vancouver samt en heldag i FCT. En Porsche 911 väntar i FRA som vi ska köra runt med i 3 timmar, betald och bekräftad.

Nu när jag har inskaffat en Hero4 Silver + Feiyu G4 3-axis så ska jag försöka göra en reserapport av detta både i text/bild och film.


Grattis till en trevlig resa. Väntar på reserapporten :)
 

Matriam

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, Air China
Kabinklass: Plus, Business, First, First, First, Business, Business, Plus
Avreseort: Östersund
Destination: Xi'an
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 190000
Skatter&avgifter (per person): 3328kr
När: Juli
Bokad: Juni


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Efter att ha kämpat med otroligt klen tillgång till inrikes biljetter och dåliga avgångstider har jag lyckats knåpa ihop denna resa med 1 international och 2 inrikes firstclass biljetter, resan har även 23h stopover i frankfurt vilket ger möjlighet till byte från Air china first till Lufthansa first.

First class biljett på hemresan finns det flera av men då samtliga av dessa plan landar på eftermiddagen lyckas jag inte knyta ihop säcken eftersom sista flyget hem till Östersund är 18.00 under juli månad och frugan säger blankt nej till en övernattning på Arlanda. För övernattningen i Frankfurt mutade jag frugan med airport shopping :)

Tillfällen som dessa önskar man dock att man bott i Stockholm så man kunnat laborera friare.
 

TheEagle

Medlem
Efter att ha kämpat med otroligt klen tillgång till inrikes biljetter och dåliga avgångstider har jag lyckats knåpa ihop denna resa med 1 international och 2 inrikes firstclass biljetter, resan har även 23h stopover i frankfurt vilket ger möjlighet till byte från Air china first till Lufthansa first.

First class biljett på hemresan finns det flera av men då samtliga av dessa plan landar på eftermiddagen lyckas jag inte knyta ihop säcken eftersom sista flyget hem till Östersund är 18.00 under juli månad och frugan säger blankt nej till en övernattning på Arlanda. För övernattningen i Frankfurt mutade jag frugan med airport shopping :)

Tillfällen som dessa önskar man dock att man bott i Stockholm så man kunnat laborera friare.

Finns ju alternativet via Bangkok (Shenzhen Airlines och Thai) om det dyker upp några F biljetter till Europa. De flesta thaiflighter från Bangkok landar på morgonen.
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: LH, Asiana, Air New Zealand, ANA
Kabinklass: Business, First, Business, Business, Business, Business, First, Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Auckland & Sydney (ARN-FRA-ICN-SYD-AKL / SYD-HND-FRA-ARN
Enkelresa eller Tur & Retur: Open Jaw (separat bokning AKL-SYD sen)
Antal poäng: 120000 med Amex 2-4-1
Skatter & avgifter: 3800 SEK
När: April 2017
Bokad: 2016-06-14

Så var det klart och då vet vi att till zonen Pacific så måste man byta i samma zon, den så kallade tredje zonen, på ditvägen som hemvägen och att bara ett byte tillåts i tredje zonen. ARN-FRA-ICN-PVG-AKL tilläts inte. Nöjd ändå och det verkar finnnas gott om platser i ANA First mellan HND och FRA/LHR under våren 2017.
 
Last edited:

blobloblo

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: LH, Asiana, Air New Zealand, ANA
Kabinklass: Business, First, Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Auckland & Sydney (ARN-FRA-ICN-SYD-AKL / SYD-HND-FRA-ARN
Enkelresa eller Tur & Retur: Open Jaw
Antal poäng: 120000 med Amex 2-4-1
Skatter & avgifter: 3800 SEK
När: April 2017
Bokad: 2016-06-14

Så var det klart och då vet vi att till zonen Pacific så måste man byta i samma zon, den så kallade tredje zonen, på ditvägen som hemvägen och att bara ett byte tillåts i tredje zonen. ARN-FRA-ICN-PVG-AKL tilläts inte. Nöjd ändå och det verkar finnnas gått om platser i ANA First mellan HND och FRA/LHR under våren 2017.

Blev lite fel där ;)
 
G

grattis till en otrolig resa @Cristoffer Cedergren
Tack. Vill tillägga en sak som inte framgår så mycket på forumet. Vilken otrolig tid det tar att söka fram och boka sånthär. Jag satt hela söndagen och måndagskvällen. Jäkla pussel. Men sen lönar det sig. Letade fram samna resa på Google Flights som gav mig siffran 112000 kr om jag skulle boka via Expedia.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen