Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

hagmar

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Sas Plus
Avreseort: Göteborg
Destination: Chicago
Enkelresa eller tur & retur: t/r
Antal poäng: 80000 för 2 (SAS Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter: 504:- p/p
När: augusti 2016
Bokad: maj 2016

Måste besöka Chicago Cut Steakhouse och Tavern on Rush ånyo :cool:
 

Vaniljvodka

Medlem
Rådande trenden på bc.se är ju
LH F till TYO
NH F till SIN
SQ F till CGK
Blir iofs ett extra stopp och ni får ta er från Jakarta till Bali på egen hand.

Hade helst åkt NH till HND (och sen kanske NH igen till SIN), men dels var det tvärkört med två platser i F och sen ville inte min ej lika flygtokiga sambo flyga för mycket på vägen till Bali. Får spara den till när jag bokar en *A-resa på egen hand.
 

TheEagle

Medlem
Hörde det. Men det var nån som lyckades med två platser häromdan så jag fick upp hoppet lite. Men jag tar nog vilken som om det dyker upp nåt. Ville helst komma så nära DPS som möjligt för att slippa en längre flight i regional C, men kan såklart leva med det också.
Lyckades knipa två platser från FRA till SIN imorgon. De dök upp helt plötsligt från ingenstans för typ en vecka sedan. Fanns även två platser på måndag eller tisdag. Ursprungsidén var att ta sig till Singapore eller Jakarta via Tokyo men var tvungen att vara hemma lördagarna så det fick bli en liten annan rutt. Det som även ställde till det lite vara att tillgängligheten från CPH till FRA var helt usel vilket höll på att sabba det hela. Positioneringsflight var ju ett alternativ men priserna var riktigt höga. Nu i efterhand så har ju strejken också gjort det lite oroligt.
Blev som sagt ganska bra även om man gärna hade haft en dagflight och inte morgonflight med ANA i F och dessutom fått in Thai och SQ:s 350.
 

palmen

Moderator
Glad att direkt komma fram till SAS Amex 2-4-1 nummer när man ringer i dessa kristider. Det hade öppnats upp platser i Lufthansa F på våra datum så att vi kunde boka om den preliminära resa som bokats i business. Tanken var att vi skulle gjort denna resa för 3 år sedan men lite annat har kommit emellan men nu ska det äntligen bli av, flyga Lufthansa First med brorsan för mina poäng. Tanken är att boka om hemresan till First också om det öppnas upp platser som vi kan boka innan vi åker iväg.

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, United
Kabinklass: First och business
Avreseort: Stockholm
Destination: San Francisco
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 75000 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3158 SEK
När: Juni 2016
Bokad: Juni 2016

ARN-FRA Lufthansa C
FRA-ORD Lufthansa F
ORD-SFO United C/F
//DESTINATION//
SFO-SEA United C/F
SEA-EWR United C/F
EWR-FRA Lufthansa C
FRA-ARN Lufthansa C


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sent flyg ner till Frankfurt och bo på hotell över natten.
Dagen efter 17-flighten till Chicago och bo vid flygplatsen
Morgonen efter direktflighten till SFO så vi hinner sova lite.

Hemresan går på kvällen till SEA och vidare med nattflight till EWR. Vi kommer ha 11h i New York innan vi ska flyga vidare över Atlanten. Har vi tur öppnas det upp F på denna flight, det är inget måste att komma till New York även om det är målet så brorsan ska få se staden lite snabbt. Hittar vi någon annan F till Europa kommer vi troligtvis att boka om till detta.
 
Glad att direkt komma fram till SAS Amex 2-4-1 nummer när man ringer i dessa kristider. Det hade öppnats upp platser i Lufthansa F på våra datum så att vi kunde boka om den preliminära resa som bokats i business. Tanken var att vi skulle gjort denna resa för 3 år sedan men lite annat har kommit emellan men nu ska det äntligen bli av, flyga Lufthansa First med brorsan för mina poäng. Tanken är att boka om hemresan till First också om det öppnas upp platser som vi kan boka innan vi åker iväg.

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, United
Kabinklass: First och business
Avreseort: Stockholm
Destination: San Francisco
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 75000 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3158 SEK
När: Juni 2016
Bokad: Juni 2016

ARN-FRA Lufthansa C
FRA-ORD Lufthansa F
ORD-SFO United C/F
//DESTINATION//
SFO-SEA United C/F
SEA-EWR United C/F
EWR-FRA Lufthansa C
FRA-ARN Lufthansa C


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sent flyg ner till Frankfurt och bo på hotell över natten.
Dagen efter 17-flighten till Chicago och bo vid flygplatsen
Morgonen efter direktflighten till SFO så vi hinner sova lite.

Hemresan går på kvällen till SEA och vidare med nattflight till EWR. Vi kommer ha 11h i New York innan vi ska flyga vidare över Atlanten. Har vi tur öppnas det upp F på denna flight, det är inget måste att komma till New York även om det är målet så brorsan ska få se staden lite snabbt. Hittar vi någon annan F till Europa kommer vi troligtvis att boka om till detta.
Grattis, värt 150 kr i ombokningsavgift såklart :)
 

doc

Medlem
Årets novemberresa blir i december av tekniska orsaker. Är nöjd med att jag lyckades boka två dagflygningar nya First på Boeing 787-9. Det innebär att jag efter denna resa provat BA First i samtliga maskiner. Flyger kvällen innan till London för lite extra tid i Concorde Room. Bytet på hemvägen om 1 h 45 min ger ingen tid över för detta.

Bonusprogram: British Airways Executive Club
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: Club Europe + First
Avreseort: Stockholm
Destination: Abu Dhabi / Dubai
Enkelresa eller Tur&retur: Open jaw
Antal poäng (per person): 78 000 + 2-4-1-voucher
Skatter&avgifter (per person): 3056 SEK
När: December 2016
Bokad: Juni 2016

ARN - LHR British Airways C A320 BA783
LHR - AUH British Airways F B789 BA73
DXB - LHR British Airways F B789 BA108
LHR - ARN British Airways C A320 BA782


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

nissefalk

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Swiss, Thai, Lufthansa
Kabinklass: Business
Avreseort: Göteborg (GOT)
Destination: Bangkok (BKK)
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R
Antal poäng: 140,000 för två pers (AMX 2-for-1)
Skatter&avgifter: 5,860 SEK (2,930 SEK per person)
När: Sep 2016
Bokad: 2016-06-14

Min första AMX 2 för 1 voucher, kul att prova Swiss och Thai, verkar som om Thai flyget är deras nya Business Class med samma seat layout som Swiss har på sina nya 777-300ER, kompisens 50 års kalas föranleder resan och han har aldrig flugit long haul i business så skall bli kul indeed.

Screen Shot 2016-06-14 at 9.22.40 AM.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen