Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

jumbooze

Medlem
Hur har ni hittat plus-platserna hos SAS? Via United's hemsida, ANA Tool eller hos SAS Eurobonus hemsida?
Samma här, det fanns på SAS sida om man sökte på enkel resa mellan FRA-CPH men när man kollade med Tallinn/Vanliga bokningen så fick man "Computer says no" om man försökte lägga till det när det var andra segment i bokningen...
 

olo

Medlem
I vilken klass bokas SAS Plus award?`Kan det vara så att dessa bokas i I-klass, som Business award, och att Tallin därför går vilse?
 

SvartMjolk

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LOT, ANA, Air New Zealand, SAS
Kabinklass: Economy, Business, First
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Auckland
Enkelresa eller Tur&retur: T/R (retur till Göteborg)
Antal poäng (per person): 120000 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 3600
När: Juli 2016
Bokad: December 2015 (Ändrad Maj 2016)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Då var dagens samtal till Tallin avklarat. Ändrade hela hemresan. Slipper bytet i Australien på hemvägen men får ett par extra i Europa istället. Ska bli trevligt att återigen flyga ANA F från Tokyo. Även roligt att testa Air New Zealand longhaul till Tokyo. Härligt att gå från ANA F till SAS Go i London :)

Nedan är listan över alla flighterna

CPH - WAW LOT C
WAW - NRT LOT C
HND - SYD ANA C
SYD - AKL Air New Zealand C

AKL - NRT Air New Zealand C
HND - LHR ANA F
LHR - CPH SAS Go
CPH - GOT SAS Go

Lite märkligt att Tallin sa att det inte fanns nått annat än Go på SAS flighterna. När jag söker på SAS sida så finns det Plus tillgängligt på de flighterna jag bokat. HUACA kanske?

Kul med en resa till AKL. Ska förhoppningsvis själv dit i Oktober/November. Jag har haft samma problem med Tallinn när jag sett resor i Plus på hemsidan.
 

Elberto

Medlem
+1

Finns nästan aldrig platser i Plus fast man ser dessa med United eller på sas.se.

OT (förlåt...):
Däremot tycker jag att Tallins sevice är toppen.
Fick nyligen prata med SAS 2 ggr för att boka award utan voucher.
Vilket strul det blev. Jag fick vänta nästan 24 tim innan jag fick besked vad skatter o avgifter blev...
Jag tycker man ska undvika SAS hotline (dagtid) eller helst ringer på kvällen där man blir routed till Tallin igen.
 

jerixon

Medlem
Kan man alltså boka utanför de aviserade öppettiderna eller vad?
Jag har aldrig något problem att boka förutom när jag velat boka sas rutter ej bokbara på sas hemsida. Detta har jag dock tagit upp i separat tråd =)

+1

Finns nästan aldrig platser i Plus fast man ser dessa med United eller på sas.se.

OT (förlåt...):
Däremot tycker jag att Tallins sevice är toppen.
Fick nyligen prata med SAS 2 ggr för att boka award utan voucher.
Vilket strul det blev. Jag fick vänta nästan 24 tim innan jag fick besked vad skatter o avgifter blev...
Jag tycker man ska undvika SAS hotline (dagtid) eller helst ringer på kvällen där man blir routed till Tallin igen.
 

Elberto

Medlem
Kan man alltså boka utanför de aviserade öppettiderna eller vad?
Jag har aldrig något problem att boka förutom när jag velat boka sas rutter ej bokbara på sas hemsida. Detta har jag dock tagit upp i separat tråd =)

Jag bokade en award resor efter kl. 22:00. Jag ringde då till ordinarie SAS telefonnummer. Kanske man har endast "tillgång" som EBG/EBD/EBP?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen