Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn E

Medlem
Bäst att boka upp USDM poängen innan USDM slås ihop med Aadvantage:)

Bonusprogram
: USDM
Flygbolag: British Airways, Japan Airlines, Cathay Pacific
Kabinklass: 2 segment i business och 6 segment i första klass
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Manila med stopover i Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 110000x2
Skatter&avgifter (per person): 2261 SEK x2
När: November 2015
Bokad: Januari 2015

Köpenhamn - London Heathrow med British Airways 815 i Business A319
London Heathrow - Tokyo Haneda med Japan Airlines 44 i First B777-300ER
---------STOPOVER--------------------------------------------------------------------------
Tokyo Haneda - Hong Kong med Cathay Pacific 543 i First B747-400
Hong Kong - Manila med Cathay Pacific 935 i First B777-300ER
---------DESTINATION-------------------------------------------------------------------------------------
Manila - Hong Kong med Cathay Pacific 900 i First B777-300ER
Hong Kong - Tokyo Haneda med Cathay Pacific 542 i First B747-400
Tokyo Haneda - London Heathrow med Japan Airlines 43 i First B777-300ER
London Heathrow - Köpenhamn med British Airways 822 i Business A319

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

fcx

Medlem
Jag ville egentligen boka hela vägen till NYC men fick besked av Tallin att det inte går att blanda klasser och det fanns inga lediga i business mellan Chicago och New York. ORD-LGA-ORD får jag boka separat då det verkar finnas bonusplatser kvar i economy för 25 000 poäng. Synd att jag inte kan dra fördel av 2-4-1 och spara 12 500 poäng där...

What? Regeln om att blandade klasser inte är tillåten togs väl bort i samband med omgörningen av 2-4-1 i höstas?
Ring och kolla igen!
 

RickardG

Medlem
What? Regeln om att blandade klasser inte är tillåten togs väl bort i samband med omgörningen av 2-4-1 i höstas?
Ring och kolla igen!
De hävdade att jag inte kunde åka business ARN-ORD och sedan fortsätta i economy ORD-LGA. Däremot skulle det gå att blanda så att business alla sträckor fram till destinationen var ok, och sedan en annan klass på samtliga delsträckor hem.
Jag tyckte det lät skumt och frågade en extra gång, varpå jag fick svaret att deras system inte tillät såna bokningar. Är det någon som lyckats? Jag får ibland känslan av att det är lite personberoende när man ringer till Tallinn om en bokning är genomförbar eller inte...
 

palmen

Moderator
De hävdade att jag inte kunde åka business ARN-ORD och sedan fortsätta i economy ORD-LGA. Däremot skulle det gå att blanda så att business alla sträckor fram till destinationen var ok, och sedan en annan klass på samtliga delsträckor hem.
Jag tyckte det lät skumt och frågade en extra gång, varpå jag fick svaret att deras system inte tillät såna bokningar. Är det någon som lyckats? Jag får ibland känslan av att det är lite personberoende när man ringer till Tallinn om en bokning är genomförbar eller inte...
Det där låter helt fel, hur skulle det då fungera att åka First från Europa till USA när det inte finns någon möjlighet at åka First från Sveige till Tyskland till exempel.
Ser personligen inte skillnad regelmässigt på att åka business+first och economy+business. Funkar det ena borde det andra också fungera.
 

RickardG

Medlem
Det där låter helt fel, hur skulle det då fungera att åka First från Europa till USA när det inte finns någon möjlighet at åka First från Sveige till Tyskland till exempel.
Ser personligen inte skillnad regelmässigt på att åka business+first och economy+business. Funkar det ena borde det andra också fungera.
Sådär, ett nytt samtal till Tallinn klarade ut saken. Hon jag pratade med återkom efter en lååång stund och bad om ursäkt för det inträffade. Hon förklarade att det var en ny kollega som hade missförstått de nya reglerna och levde i tron att det gick att blanda klasser mellan utresa och hemresa, men inte på olika segment på samma resa.
Hur som helst så slapp jag ombokningsavgiften och fick resan uppdaterad precis som jag ville.
 

palmen

Moderator
Sådär, ett nytt samtal till Tallinn klarade ut saken. Hon jag pratade med återkom efter en lååång stund och bad om ursäkt för det inträffade. Hon förklarade att det var en ny kollega som hade missförstått de nya reglerna och levde i tron att det gick att blanda klasser mellan utresa och hemresa, men inte på olika segment på samma resa.
Hur som helst så slapp jag ombokningsavgiften och fick resan uppdaterad precis som jag ville.
Bra att det löste sig, det är onekligen lite nytt folk som jobbar i Tallinn. På min senaste bokning gjorde de 2 fel som jag fick rätta till i efterhand (var också en ny handläggare fick jag reda på).
 

mr gold

Ny medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai Airways
Kabinklass: Business, First
Avreseort: Gothenburg
Destination: Phuket
Enkelresa eller Tur&retur: TOR
Antal poäng (per person): 95 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5756 SEK x2
När: December 2015
Bokad: Januari 2015
 
Efter totalt 1,5 timme i telefon fördelat på 4 samtal fick jag ihop min första riktiga awardbokning. Kändes till slut som mest värde för pengarna och poängen. Kort resa men intressanta flygningar att se fram emot!

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, ANA, SAS
Kabinklass: F och C
Avreseort: Stockholm
Destination: Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 190 000 Eb poäng.
Skatter&avgifter (per person): 7412 SEK för en person.
När: 5-12 feb 2015
Bokad:23 jan 2015

5FEB Stockholm - Frankfurt: LH801 09:40-11:55 Business class A320 Sharklet (seat 3A)
5FEB Frankfurt - Seoul: LH712 18:00-12:05 +1 First Class B747-8i (Seat A1)
6FEB Seuol - Bangkok(via HKG): TG 629 10:50-16:45 Business class B777-200 (Seat 12A)
10FEB Bangkok - Tokyo: TG676 08:00-15:50 First Class A380 (seat 3A)
11FEB Tokyo - Paris: NH205 14:45-19:20 First Class B777-300ER (Seat 2A)
12FEB Paris - Stockholm: SK574 10:40-13:05 SasPlus B737-600 (Seat 1F


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen