Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Efter mycket fram och tillbaka åker jag till Khao Lak i morgon för att närvara vid ett bröllop på lördag. Hade tänkt åka med SAS dealen till BKK via PEK, men väntade lite för länge. Dags att använda poängen själv och inte dela ut till alla andra. Kanske inte bästa dealen med BA Avios, men en 12t flight med Cathay First känns som en bra test :)

Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: BA, Cathay, DragonAir
Kabinklass: Club Europe, First, Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Phuket
Enkelresa eller Tur&retur: Enkelresa
Antal poäng: 125 000 Avios
Skatter&avgifter: 1 738 SEK
När: 2014-02-19
Bokad: 2014-02-18

Bonusprogram: Miles & More
Flygbolag: Thai, SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Phuket
Destination: Stockholm
Enkelresa eller Tur&retur: Enkelresa
Antal poäng: 67 000 poäng
Skatter&avgifter: 2 038 SEK
När: 2014-02-25
Bokad: 2014-02-18


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Dr. Miles

Expert
Är detta standardpris? Ser ju rätt dyrt ut för en enkelresa. Eller betalar du premium för att öppna upp ett säte?

Hos British Airways Executive Club måste man betala för varje segment därför blir det dyrt när man flyger många segments.
First class flight kostar 300% av Economy class award vilket bidrar också inflation av bonusresakostnaden.
 

palmen

Moderator
Postar om i denna tråd efter att US Airways råkat ta bort 2 flighter för mig på min resa som jag bokade i december förra året.
Tidigare ersa kan ni läsa om här: http://www.businessclass.se/forum/o...ing-bonusresor-haer-2013-a-27.html#post203053

Märkte idag att jag sknade 2 flighter på vägen hem, US Airways hade helt enkelt tagit bort 2 flighter med ANA.
SIN-HND ANA Dreamliner i C
HND-FRA ANA First

Ringde US Airways och agenten jag fick prata med först fattade inte vad problemet var att flyga till Singapore och sedan vidare från Frankfurt utan att ha någon flight där emellan. Fick dock relativt snabbt prata med en supervisor och 2 timmar senare hade jag fått igenom ny routing som blev jorden runt.
Utresan är oförändrad med andra ord, fick även avboka UA F ner till Singapore.
Ny resa ser ut enligt följande från Tokyo
NRT-ORD ANA F (B777)
[STOPOVER]
ORD-PHL US domestic F (A319)
PHL-FRA LH C (A343)
FRA-CPH-ARN SK C (A320/B737)

Behövde betala 50$ extra i skatter men ska få tillbaka 150$ för min ombokning som de sedan sabbade, frågan är när man ser dessa pengar.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

agehall

Medlem
Bonusprogram: S​AS Eurobonus
Flygbolag:
SAS
Kabinklass:
Business/Plus
Avreseort:
Stockholm (ARN)
Destination:
New York (EWR)
Enkelresa eller Tur&retur:
Tur&retur
Antal poäng:
200000
Skatter&avgifter:
8xx SEK
När:
December 2014
Bokad: 2014-MAR-02


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Fortsätter helt enkelt trenden med att åka till USA över jul och nyår. Betalade just en AmEx-räkning som gör att min 2-4-1 bör komma vilken dag som helst nu, så då är det ju inte mycket att vänta på. Bara att boka och sedan se till att Tallinn fixar vouchern i efterhand.

Konstaterade till min förvåning att det var ganska god tillgång till/från EWR runt jul och nyår. Så om någon vill dit är det läge att boka NU, typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen