Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

MartinH

Medlem
Bonusprogram: Aegean Miles & Bonus och American AAdvantage
Flygbolag: Lufthansa, Etihad och British
Kabinklass: LH C, EY F och BA C
Avreseort: Göteborg
Destination: Abu Dhabi
Enkelresa eller Tur&retur: 2 enkelresor
Antal poäng: 2x30.000 A3 och 2x40.000 AA
Skatter&avgifter: 4.260 kr med A3 och 1.800 kr med AA
När: mars 2015
Bokad: dec 2014
Resenärer: 2

Jag hoppas hitta LH F när det börjar närma sig, och då boka om. Jag inser att FRA-AUH inte är den "flashigaste" LH F produkten/sträckan, men det känns som ett bra första test och hyffsat värde för Aegean miles. 4 timmar i FRA känns lagom också (om det nu blir FCT förstås...!).


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Hong Kong-Tokyo Narita (NRT) har också Cathay Pacific flygningar (bl a CX520/521) med First class kabin ibland, men risken för ship change är mycket större till/från Tokyo Narita än till/från Tokyo Haneda (HND).

Bra tips! Men jag måste vänta tills JAL öppnar HND-KIX, 60 dagar innan. USDM-agenten såg flighten, men fikk inte til at booka.
 

henrik l

Medlem
Det finns något "trick" för hur man skulle boka JL som jag vet att jag läst förut. Agenten behövde göra någon speciell knapptryckning. Möjligt att detta är borta nu men så minns jag diskussionerna här.

EDIT: US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld) | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Gjorde en bokning i september och då hade "min" agent nog lärt sig tricket, eftersom jag fick tag på en JL F. Men jag hade "work arounden" framför mig om det skulle blivit problem, eftersom platsen fanns på BA.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen