Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.

NotRyan

Medlem
Bonusprogram: USDM
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: Stockholm
Destination: Las Palmas
Stopover: London
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng: 45.000
Skatter&avgifter: 197$
När: 4 januari 2014
Bokad: 7 december 2013

Min moster kommer att spendera 3 veckor på Gran Canaria och fira sin födelsedag, för att åka ner och gratulera så tyckte jag att jag i nödfall kunde använda lite miles inom Europa....

Ville besöka London också (där jag lyckades med en stopover), därför USDM istället för EB

ARN-LPA, SK1819, Plus
Destination
LPA-OSL, SK4698, Plus
OSL-LHR, SK803, Plus
Stopover
LHR-ARN, SK1524, Plus



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

rob74

Medlem
NotRyan:
Du fick till stopover inom samma zon, alltså?
Har för mig att reglerna säger att det inte får vara i samma zon som destinationen. Men agent roulette är ju en faktor att räkna med... :)
 

rob74

Medlem
Vad jag har hör så är de inte så kinkiga med det, så folk verkar inte få ringa en massa gånger.

Ok! Då hade jag alltså kunnat gjort USA-Kanada i våras med lite roligare routing. Istf Washington-Montréal direkt, så via San Fran t ex... ;)
Men det är bra att veta ifall att jag hinner boka nåt annat innan övergången till OW.
 

Dr. Miles

Expert

rob74

Medlem
Jag tror snarare att de som bokar har ingen aning om vilka städer tillhör vilket land, det är därför...
När jag bokade en bonusresa mellan Stavanger och Villahermosa (VSA, Mexico) frågade USDM agenten mig vilket land Stavanger tillhörde.

http://www.businessclass.se/forum/ovriga-flygbolag/10007-posta-lyckad-bokning-bonusresor-haer-2013-a-25.html#post152641

Då hade man kanske kunnat routa till någon av alla USA's spanskklingande destinationer och få dem tro att de ligger i Spanien/Sydamerika... ;
Man vill ju iofs tro att de har liiiite geografikunskaper rörande det egna landet. (Inte för oss mile junkies, men för deras skull... ;))
 

m10

Medlem
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: OZ/SK/LH/TG/CA
Kabinklass: F/C
Antal poäng: 100 000
Skatter&avgifter: $187
När: 2014-07-12 → 2014-07-26
Bokad: 2013-12-08


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

OZ101 NRT ✈ ICN (F)
//Layover//
OZ541 ICN ✈ FRA (F)
SK674 FRA ✈ ARN ("C")
//Destination//
LH801 ARN ✈ FRA (C)
TG921 FRA ✈ BKK (F)
TG614 BKK ✈ PEK (F)
//Stopover//
CA925 PEK ✈ NRT (F)

Nöjd med att klämma in fem F på sju ben. Kärt återseende av OZ541 F. Smolket i glädjebägaren utgörs av endast 3,5h i Royal First Lounge, men gjorde å andra sidan 8h där i somras. Ska bli kul(?) att återse Beijing efter 14 år. Förmodar att ett och annat hänt.

Det här är den tredje USDM-resan som ligger och väntar under kommande sju månader. Exkluderat någon jobbrelaterad inrikes i Japan och – om schemat tillåter – en kort tur till SIN/HKG i slutet av mars så ser nöjesresandet ut så här:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen