Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ja eller hur. Fast den kom väl till användning, körde på Qatars 2for1 business köpenhman - Dubai. Så var tvungen att komma ner till CPH ändå. Så för 20 000 poäng flyger vi 2 per ner dit. 20 000 EB poäng fixar jag snabbt ihop, bara konsumera :)
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: Delta SkyMiles
Flygbolag: Korean Air
Kabinklass: ekonomiklass
Antal poäng: 15.000 miles per person
Skatter&avgifter: ca 85 USD per person
När: april 2012
Bokad: mars 2012

Tokyo-Seoul t/r till min familj.

Tokyo/NRT - Seoul/ICN
Seoul/ICN - Tokyo/NRT

Eftersom parkeringspriser är mycket billigare runt Narita än Haneda, blev valet Narita.
 

agehall

Medlem
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: C (vad annars!?)
Antal poäng: 2x130000 (borde vara 2x110000 samt att AmEx 2-4-1 ska appliceras när estland har öppet imorgon)
Skatter&avgifter: 507SEK pp
När: November 2012

ARN-CPH-PVG

Pratade med EBG 24/7 service för att boka och fick tala med en agent som verkade ha koll men kanske inte var den mest hjälpsamma i världen. Dock gick det rätt kvickt att boka eftersom jag spenderat halva natten med att hitta availability på sas.se. (Varför i h-vete hoppar datumet tillbaka till ursprungliga sökningen när man försöker byta vecka ifall man klickat på någon dag i veckan man tittade på!?)
 
Last edited:

Axelzon

Medlem
Tjena,

Vart skall du åka, brukar vara intressant att se när man lagt in en lyckad bonusresa.

Kan man verkligen ändra det i efterhand, från en vanlig bonus resa till en 2-4-1 ?

/Axelzon
 

agehall

Medlem
Err, oups. Fixat.

Jodå, det ska gå att ändra i efterhand. Om inte annat så är ju biljetten ombokningsbar, så det är väl bara att de avbokar och bokar om den medans jag sitter i telefon. Skulle ju kunna skita sig, men det är inte så troligt att någon annan hinner sno biljetterna under tiden.
 

LinuxSam

Medlem
En liten resa KRN-ARN-ORD-ARN-KRN

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Antal poäng: 45000 (AMEX Voucher)
Skatter&avgifter: 414kr
När:13/11 - 5/12 2012
 

Swisser

Medlem
Mina sista bokningar av Swiss-flighter med användandet av bmi Diamond Club bonusmiles.

I förrgår, onsdag 18 april, försökte jag per telefon att boka några bonusresor på Swiss-flighter med användandet av bmi Diamond Club miles, men det var stört omöjligt att komma fram på deras telefonledningar. Jag provade säkert att ringa 6 till 8 gånger. Onsdagen skulle ju vara sista dagen för att kunna göra bonusbokningar inom Lufthansagruppen, så jag var naturligtvis väldigt besviken. Jag skrev ett emejl till bmi administration och bad dem se till att deras call center skulle ringa upp mig, så att jag skulle kunna göra mina bokningar under dagen. Naturligtvis var det dock ingen som ringde tillbaks under onsdagen. Total besvikelse.

Till min stora förvåning fick jag ett samtal från bmi DC call center på torsdagen, 19 april, och jag berättade då för dem att jag hade försökt boka dagen innan, men att det hade varit helt hopplöst att komma fram per telefon. Personen jag pratade med upplyste mig då att torsdagen var den sista möjliga dagen att göra bonusbokningar på Swiss-flighter och inte onsdagen som jag hela tiden hade trott och blivit informerad om. Jag blev naturligtvis positvt överraskad och på relativt kort tid hjälpte de till att göra alla mina bonusbokningar. De upplyste mig om att det dock ej går att ändra dessa bokningar på Swiss, så antingen flyger man eller så annulerar man reserveringarna för GBP 25.

För mig var det en happy end och jag var glad att jag kunde använda många av mina bmi DC miles för dessa Swiss-flighter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen