Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Snygg routing. ( jag tror att jag skulle vilja vara din vän om du ger bort sådana resor ;) ) Nått jag funderat på är att man ser sällan routings via västafrika. Varför? Någon borde väl vilja ta en stopover där och plocka hem lite diamanter... Nått jag missar??

Om det är med andra Star Alliance flygbolags FFP fungerar, men jag kunde(kan) inte välja Austrian, Brussels Airlines, Lufthansa och SWISS, så det är nästan omöjligt att routa "via" Västafrika.

Men annars kan man köra så här:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Berrsus

Medlem
Idag har jag bokat min första Bonusresa med andra bolag inom *A. Vilken härlig känsla!

Bonusprogram: EB
Flygbolag: CA/TG/NH
Kabinklass: Business
Antal poäng: 45 000 poäng
Skatter&avgifter: ca: 2000 SEK (oklart vid bokningstillfället då det tydligen behövs en manuell uträkning av SAS för att få fram rätt pris)
När: Juli 2012
Antal försök: 6 samtal till bokningen. Kan konstatera att det är stora skillnader på vad ANA visar i tillgänglighet och vad SAS hittar. Framförallt när det gäller SQ-flighter. Inte ett enda av mina SQ alternativ, som fanns tillgängliga hos ANA, kunde kundtjänsten hos SAS få fram. Är det någon som har något tips på om man kan hjälpa SAS på traven?

När man väl hittade en fungerande rutt var det mycket smidigt att boka och tjejen i kundtjänst var mycket tillmötesgående. Det enda märkliga var skatten som de inte kunde ange direkt.


Map2012.jpg
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

charlesswe

Medlem
Bonusprogram: EB
Flygbolag: SK
Kabinklass: Business
Antal poäng: 90 000 poäng (2 vuxna och en lap infant)
Skatter&avgifter: ca: 600 SEK + 40 SEK för barnet
CPH-EWR-CPH

Helt nöjd med första användning av AMEX voucher:n. Bokade 2 platser i C i Februari för resa i September. Har ringt iveckan för att lägga till barnet till bokningen, det var inga problem alls och kostade 40 SEK. Fick också 1A och 1B på A330 med bassinet förebeställd! Känns bra
 

Senator

Moderator
Bonusprogram: Miles & More
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: First/Business
Antal poäng: 135 000 poäng (1 vuxen)
Skatter&avgifter: ca: 3 700kr


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Inte illa med tanke på när denna är. Hoppas tredje gången jag får ny F på LH. Tittade på att flyga via IAD med B748i, men fick inte ihop det med pressat tidsschema.

Nu under 100,000 miles på Miles & More första gången på flera år...
 

Stefan62

Medlem
Bonusprogram: Miles & More
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: First/Business
Antal poäng: 135 000 poäng (1 vuxen)
Skatter&avgifter: ca: 3 700kr


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Inte illa med tanke på när denna är. Hoppas tredje gången jag får ny F på LH. Tittade på att flyga via IAD med B748i, men fick inte ihop det med pressat tidsschema.

Nu under 100,000 miles på Miles & More första gången på flera år...

Går en motsvarande resa att boka med EB-poäng?
Hur är det med tillgången på platser?
 

Senator

Moderator
Satusmedlemmar hos Lufthansa Miles&More har bättre platstillgångar än medlemmar hos andra FFP.

Denna gången nekade systemen min "request" att frigöra platser på Lufthansa egna flygningar. Det har jag använt tidigare. Min preferens var BGO-FRA och inte SVG-FRA, men det gick inte. Sen provade jag att få platser på EWR-FRA och inte JFK-FRA. Det gick inte.

Det finns rätt mycket platser i F till NYC i augusti.
 

agehall

Medlem
OSL-HEL
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: WF
Kabinklass: Economy (ja jag vet - det suger, men det var inte till mig!)
Antal poäng: 10000
Skatter&avgifter: 240SEK
När: 12/7-19/7 2012
Bokad: 10/7 2012

Kollegan saknade några miles för att boka själv, så jag hjälpte honom lite på traven.
 

David

Medlem
Rutt: CKG-PEK-CKG
Bonusprogram: Air China Phoenix Miles
Flygbolag: Air China
Kabinklass: Economy
Antal poäng: 30,000
Skatter&avgifter: 300RMB
När: 26/7+5/8 2012
Bokad: 10/7 2012

Fanns bara fullprisbiljetter kvar meddelande min researrangör så jag tog och bokade en bonusresa istället. Inte bästa value for miles (eller km i detta fallet) men nu har jag iaf en anslutning till min hemresa. Även denna gång skapade Air China en bonusplats då det inte fanns några tillgängliga på dessa flyg. Tack Air China. :)

 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen