Senaste nytt

Portugisiska TAP till salu

Homer

Medlem
Man tycker kanske att IAG borde stillat sin hunger ett tag efter övertagandet av Bmi....

De som har mest att tjäna på att köpa TAP borde väl vara mellanöstern-bolagen som har längst sträcka i borde östlig och västlig riktning till Sydamerika...

Qatar flyger ju bara direkt på en destination i Sydamerika, GRU, så de har säkert något att hämta här... Nästan 3.000miles kortare väg till de flesta destinationer i Sydamerika från LIS än från DOH . Troligen mer kostnadseffektivt för Qatar Airways att koncentrera sig på Europa, Mellanöstern, Asien & Oceanien.... och låta TAP sköta Sydamerika-trafiken (kanske även Nordamerika?)...

Qatar verkar ju ha bankboken för att köpa också, så jag håller med Senator i analysen.

Sydamerika och TAP handlar ju nästan uteslutande om olika destinationer i Brasilien,
Afrika däremot flyger de till massor av länder, t.ex Cap Verde och Sao Tome and Principe :)
 

Palazzi

Medlem
Sydamerika och TAP handlar ju nästan uteslutande om olika destinationer i Brasilien,
Afrika däremot flyger de till massor av länder, t.ex Cap Verde och Sao Tome and Principe :)


Ja, Brasilienrutterna kanske inte är det viktigaste för Qatar...de har väl redan ett codeshare med GOL. Iofs skulle de kunna öka frekvensen....

Visste iofs inte om TAP's linjer till de övriga rutterna du nämnde. :)

Kanske blir IAG iallafall då.... LHR-LIS-SID är ju t.ex raka vägen. Man tappar bara 15 miles på en mellanlandning.
 
Toppen