Pontus in the Air öppnar exklusiv VIP-lounge

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 2 Februari 2017.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

Pontus in the Air Foto Martin Löf

Pontus in the Air och American Express har inlett ett långsiktigt samarbete och öppnar under våren 2017 Europas första American Express Lounge för medlemmar på Pontus in the Air. Loungen blir en del av Pontus in the Air och ska erbjuda medlemmarna en förstklassig start på resan, enligt ett pressmeddelande. Krögaren och entreprenören Pontus Frithiof…

Se hela inlägget

Gus gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Vad för typ av medlem behöver man vara för att komma in? Antar att det kommer kosta något.
    Väldigt trevligt tillskott i alla fall.

Jakob Österberg gillar detta.
  3. hg1980

hg1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 på den. Centurion Loungerna kräver ju Platinum eller Centurion. Vore fint om det räckte med Elite här

4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Isf är det väl ett måste med en BC-hörna...? Eftersom "alla" här har Elite.

Kul idé dock. Hur fungerar det på liknade lounger (dvs. Amex) runt om i världen?

Är det olika priser för entré beroende på vilket kort man har? Förutom de som ger fri entré?
    Är loungerna helt dedicerade för Amex-kunder, hur är det med "gäster"?

Edit: borde kanske läst artikeln först, endast 40 platser för VIP-gäster gör att jag tänker att det är endast är för Centurion/Platinum.

Ludvig Skalme gillar detta.
  6. hg1980

hg1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag minns rätt så kommer du in gratis med Centurion och Platinum och kan betala dig in med övriga AMEX.

7. Morgan

Morgan Medlem

Pratar vi alltså om en lounge på Arlanda med gratis champagne och trerätters a la carte för de med rätt plastkort? Låter otroligt i mina öron. Jag får lite samma vibbar som när SJ meddelade att de skulle börja erbjuda varm mat i loungen på centralen. Visade sig vara mikromat man fick betala för :)

flygahitochdit, Smuffe, DanielKif och 3 andra gillar detta.
  8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror inte heller det blir gratis. Men en viktig skillnad är att maten på Pontus är värd att betala för, till skillnad mot SJs skräp. Hursom så ska det bli kul att se vad erbjudandet blir och hur det kommer att fungera!

Gus gillar detta.
  9. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har rätt, oavsett om det kostar att gå in eller inte. ;) För Centurion är inte gratis... (Och faktiskt inte Platinum heller...)

Gus och Jakob Österberg gillar detta.
  10. Hallå redationen, sorgligt att ni missade det viktiga i denna artikel. Vad krävs för att komma in och ev. pris på utbudet!!!

Smuffe, Charlie D och trekker gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!