Senaste nytt

Pontus öppnar restaurang på Arlanda

Agö

Medlem
Brödet är degigt (sannolikt inte bakat idag), frittarna är stenhårda, ost och bacon tar över smaken fullständigt från det annars goda köttet. Det blir ett gytter av smaker som inte gifter sig väl. Högre krav ska man ställa på ett ställe med ambitioner att bli "den bästa flygplatsrestaurangen i Europa".
Jo, frittarna var översaltade också.

Har tänkt beta av hela menyn fram till nyår.
 

palmen

Moderator
Brödet är degigt (sannolikt inte bakat idag), frittarna är stenhårda, ost och bacon tar över smaken fullständigt från det annars goda köttet. Det blir ett gytter av smaker som inte gifter sig väl. Högre krav ska man ställa på ett ställe med ambitioner att bli "den bästa flygplatsrestaurangen i Europa".
Jag tyckte den var sjukt god, antar att vi har lite olika preferenser där
 

Palazzi

Medlem
Brödet är degigt (sannolikt inte bakat idag), frittarna är stenhårda, ost och bacon tar över smaken fullständigt från det annars goda köttet. Det blir ett gytter av smaker som inte gifter sig väl. Högre krav ska man ställa på ett ställe med ambitioner att bli "den bästa flygplatsrestaurangen i Europa".
Vill du delge andra sidan av myntet? Det som gör att du skriver att du ändå "gillar stället skarpt" :)
Jag tror säkert att du skrivit det innan, men börjar tappa bort mig bland alla sidor i tråden (från mobil).
Jag ser bara de två sista, men där framkommer bara den, säkert rättfärdiga, kritiken.

Jag har själv inte stannar till där ännu.. Jag misstänker att min egen kravprofil är lägre ställd än din, men kan ändå vara intressant att höra ett utlåtande av någon som närtill har matrecensioner som profession :)
 

Agö

Medlem
Vill du delge andra sidan av myntet? Det som gör att du skriver att du ändå "gillar stället skarpt" :)
Jag tror säkert att du skrivit det innan, men börjar tappa bort mig bland alla sidor i tråden (från mobil).
Jag ser bara de två sista, men där framkommer bara den, säkert rättfärdiga, kritiken.

Jag har själv inte stannar till där ännu.. Jag misstänker att min egen kravprofil är lägre ställd än din, men kan ändå vara intressant att höra ett utlåtande av någon som närtill har matrecensioner som profession :)
Ja. Jag gillar verkligen ambitionen att skapa ett ställe med restaurangkänsla på en flygplats. Det har saknats på Arlanda (airside). Lokalen är mycket trevlig, man sitter bra och bekvämt, strålande utsikt, på pappret intressant meny (som möjligtvis skulle göras lite kortare i alla led, lite tveksam till tolv alternativa huvudrätter), imponerande urval av drycker (vin, kaffe, te) även om någon nämnde att det bara fanns Gordon's Gin.

Och allt detta kan man ta bra betalt för tycker jag. Men då måste knivarna i köket slipas. Skulle jag vara elak skulle jag säga att det är lite Pontus-stuk på det: stort fokus på allt omkring, mindre på maten.
 
Toppen