Senaste nytt

Points "bargains" 15/11, mer försämringar

Man kan ju hoppas att de, nu när de försämrat det generella erbjudande, kommer med mer attraktiva erbjudanden till EBS/EBG/EBP. Men man ska nog inte hålla andan i väntan på att det ska hända.

Jag tror att nästa år när SAS fyller 20 år blir det massa fina erbjudanden till EBG/EBP medlemmar. :) OBS. Detta baserar inte för någon fakta.
 
Inte ens om man har ARN som utgångspunkt känns det speciellt lockande att betala 22 500 poäng + 448kr (München) till destinationer som DY säljer biljetter till för 2x349kr (och ger 1%? återbäring på)
Följande gäller för DY Reward:
Som privatperson registrerar du dig under My Reward. Du kan tjäna CashPoints både på privat- och affärsresor.


  • CashPoints på biljetter
  • 2 % på Lågprisbiljetter
  • 10 % på Fullflexbiljetter
  • Använd dina CashPoints när du vill
  • Använd dina CashPoints som hel-eller delbetaling
 

flierman

Medlem
Om inrikesflyg inte ingår längre faller hela points bargain för oss som inte bor i Sthlm, fullkomligt värdelöst! :mad:

Att inrikesanslutning ingår på en 12.000 award intrascand är ju en förutsättning för att det ska vara någon som helst mening att utnyttja sina bonuspoäng.
 

Gnopps

Medlem
Verkligen illa av SAS att rabatten inte längre gäller för anslutningsflyg, man avskriver i princip alla som inte råkar bo i ett nav som icke viktiga längre.

Har inte British Airways Avios/Adios börjat ta betalt per sträcka när man bokar bonusresor? Om så är det ett lite liknande steg i en sämre riktning för konsumenterna.
 

Homer

Medlem
Verkligen illa av SAS att rabatten inte längre gäller för anslutningsflyg, man avskriver i princip alla som inte råkar bo i ett nav som icke viktiga längre.

Har inte British Airways Avios/Adios börjat ta betalt per sträcka när man bokar bonusresor? Om så är det ett lite liknande steg i en sämre riktning för konsumenterna.

Nä precis tvärtom, BA har förbättrat och har numera låg fast avgift, 290kr, för shorthaul bonusresor och dessutom inkluderas numera inrikes biljett i UK.
I longhaul är avgifterna oförändrade men det krävs numera generellt mindre poäng.
Dessutom tjänar man naturligtvis mer poäng när man flyger BA, i ekonomi 5ggr så många poäng som med SAS.*
och numera lika mycket när man flyger med Iberia


exempel
GOT-LHR kostar 9000 poäng +290kr i avgifter, men för samma kostnad i pengar och poäng kan man flyga till
Jersey, Aberdeen, Manchester, Newcastle, Glasgow eller Edinburgh (från ARN 15 000)


http://www.businessclass.se/british...airways-united-kingdom-miles-3.html#post18719


* ARN-LHR discount economy
- SAS EBG tjänar 385
- BA Silver/Guld tjänar 1780
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Nä precis tvärtom, BA har förbättrat och har numera låg fast avgift, 290kr, för shorthaul bonusresor och dessutom inkluderas numera inrikes biljett i UK.
I longhaul är avgifterna oförändrade men det krävs numera generellt mindre poäng.
Dessutom tjänar man naturligtvis mer poäng när man flyger BA, i ekonomi 5ggr så många poäng som med SAS.*
och numera lika mycket när man flyger med Iberia


exempel
GOT-LHR kostar 9000 poäng +290kr i avgifter, men för samma kostnad i pengar och poäng kan man flyga till
Jersey, Aberdeen, Manchester, Newcastle, Glasgow eller Edinburgh (från ARN 15 000)


http://www.businessclass.se/british...airways-united-kingdom-miles-3.html#post18719

* ARN-LHR discount economy
- SAS EBG tjänar 385
- BA Silver/Guld tjänar 1780
Ok, jag tror du missförstod mig: Jag menade att BA har förändrat så att man betalar X antal poäng per segment man flyger på sin bonusresa, priset beror inte längre på om du flyger A-B utan hur du flyger A-B. Jag kan ha fel dock.

Du (eller någon annan) får gärna svara kort, sedan kan diskussionen fortsätta i relevant forum: http://www.businessclass.se/british-airways-executive-club/
 

Homer

Medlem
Ok, jag tror du missförstod mig: /[/url]

inte alls, det är du som missförstått eftersom du sa att det var en försämring, men det är ju en förbättring eftersom det generellt går åt mindre poäng och inrikes ingår utan extra kostnad.
Om man nödväntigtvis måste ta en omväg får man naturligtvis betala för det, boka biljett med SAS ARN-EWR, boka istället ARN-TXL-CPH-EWR så går det åt mer poäng än direkt.

Dessutom, om man uppgrader med poäng så behöver man numera inte uppgradera hela resan, utan bara de segment man vill, flyger man t.ex GOT-LHR-BKK behöver man inte uppgradera GOT-LHR
 
Last edited:
Toppen