Senaste nytt

Point Bargains 16/3

Roger J

Medlem
Tråkigt för SAS att det strular igen. Nu står det så här på hemsidan:

EuroBonus
Bokningssystemet för EuroBonus-bokningar är för tillfället ur funktion. Vänligen försök igen senare.


Om man är EBG och vet vad man vill boka skulle jag nog ringa så att inte platserna försvinner - och kräva att slippa telefonbokningsavgiften. Imorgon kommer ju kreti och pleti in och snor alla platser. :eek:
 

Raste

Medlem
v a r f ö r skulle någon vid sitt sinnes fulla bruk boka businessbiljett inrikes med eurobonuspoäng? För att få tillgång till inrikesloungen på Arlanda?

Vaddå? Kanon ju! Då bokar man en ARN - MMX i Economy och använder sedan AMEX 2-4-1 så blir det ju en fantastisk deal :)
 

Homer

Medlem
Fungerar av och till, oftast av.

•Ett fel har inträffat i vår centrala databas. Kontakta oss för mer information. (4002 [0])
 
Är det bara jag som inte förstår varför det kostar så mycket mer att flyga med poäng till St Petersburg från Stockholm än Köpenhamn trots att det är ca 70% längre från Köpenhamn?
Det är uppförsbacke, planet drar mer bränsle. :p
Tss, låt det vara så, det är bra som det är ;)
En sak som jag undrar är hur ska jag tolka följande:
All connecting flights to/from zone 1 & 2 to all other zones will not be charged with extra points.
Man får väl inte en kostnadsfri anslutningsflyg från Norge/Sverige till Danmark vid bokning av en award mes start i Z2? Eller har jag fel?
 

Homer

Medlem
Nu fungerar det igen!

Det har tillkommit en rad ** Ingen Business klass service. fast denna syftar inte på ARN-MMX utan på
Dubrovnink, Las Palmas, Venedig och Edinburgh, så då kanske det tänker införa 3 klasser inrikes?
 

Sakoz

Medlem
Nu fungerar det igen!

Det har tillkommit en rad ** Ingen Business klass service. fast denna syftar inte på ARN-MMX utan på
Dubrovnink, Las Palmas, Venedig och Edinburgh, så då kanske det tänker införa 3 klasser inrikes?

Det är mitt verk, ringde bokningen och ifrågasatte frustrerat problemen med sajten, samt diverse formuleringar. ;)

Och bokade samtidigt en bonus resa i EconomyExtra ARN-OSL-LPA, 2 personer för 50.000 tisse-tassar. (även kallat poäng).

Jag bad dem också uppdatera och förtydliga informationen att OSL-LPA bara har 2 klasser trots det långa avståndet. Då SAS exempelvis har kortare sträckor inom Europa som har 3 klasser i samma kabin. Nämnde att många kommer att känna sig lurad om dom bokar en Business (I) biljett men bara får EconomyExtra Service (P) ombord på planet. Det höll den trevliga tjejen Emma med om. Jag ger Emma 10+ poäng för proffsigt och trevligt bemötande idag.
 
Last edited:

Malu

Medlem
Det verkar fungera bättre nu... Är det någon som har tips på destination (och gärna tillhörande boende) för en sommarsemester till familjen? Spontant känns ju Aten, Dubrovnik, Nice, Venedig och möjligen Paris som intressanta. Alla rekommendationer välkomna!
 

Jacob

Medlem
Det verkar fungera bättre nu... Är det någon som har tips på destination (och gärna tillhörande boende) för en sommarsemester till familjen? Spontant känns ju Aten, Dubrovnik, Nice, Venedig och möjligen Paris som intressanta. Alla rekommendationer välkomna!
Beror ju lite på vad man söker, men Dubrovnik tycker jag är väldigt vackert.
 
Toppen