Senaste nytt

Poängrabatt: 112.000 till Hong Kong i BUSINESS

Johan Hbg

Medlem
Med tanke på hur de verkar rea ut biljetter så lär det ju bli ståplats ombord! :)

Jag är faktiskt förvånad över att det verkar gå så trögt att bli av med biljetter. Undrar om folk inte fattat att linjen kommer eller om det är så att det är en ointressant destination. Från ett företagsperspektiv tycker jag den verkar riktigt spännande men som turist kan jag förstå om andra destinationer lockar mer...
Hur är det med nya linjer generellt? Tar det lite tid innan de kommer igång eller? Jag kan dock inte erinra mig att det var sådana här kampanjer till SFO.
 

niksal

Medlem
Som jag sa i en annan tråd så är prissättningen från Helsingfors fel. Man kommer billigare eller för ca samma pris med andra rutter o bolag så vad är SAS stora fördel? De verkar enbart konkurrera prismässigt med Finnairs direktflyg som är riktigt dyr. Etablera rutten först med bra priser, höj sedan om underlag finns.
 

varva77

Medlem
Sedan har de väl inte etablerat något samarbete med övriga Star Alliance för vidare färd ut i Asien ANA, Asiana, Air New Zealand, Shenzhen, Eva, Air China bör väl ha något som passar hyfsat?
 

Dr. Miles

Expert
Sedan har de väl inte etablerat något samarbete med övriga Star Alliance för vidare färd ut i Asien ANA, Asiana, Air New Zealand, Shenzhen, Eva, Air China bör väl ha något som passar hyfsat?
Med tanke på returen från Hong Kong är runt kl. 09, så finns det inte så många flygningar som man kan ansluta till SAS flighten till Stockholm.
Air New Zealands flight från Auckland är en möjlighet men då ut från Hong Kong har dålig anslutning.
Det verkar som om SAS har samarbete (ej EuroBonus) med Cathay Pacific för vidare resa till Australien/Nya Zeeland så finns det kanske inte så mycket behov?
 

SK989

Medlem
Jag undrar om inte tidtabellen kan vara ett skäl till att det går trögt med försäljningen. Som redan påpekats av andra blir möjligheten till anslutningar till andra *A ganska dålig och ur turistsynpunkt är det riktigt dåligt att landa väldigt tidigt på morgonen lokal tid (mitt i natten skandinavisk tid) och avgången tidigt på morgonen gör att avresedagen bara känns som en onödig extra hotellnatt.

Jag minns tidtabellen SAS hade till Bangkok, nattflyg båda riktningarna och ankomst till Bangkok tidig eftermiddag - i mitt tycke betydligt bättre än tidigt på morgonen då man inte har tillgång till sitt hotellrum. Men Bangkok-kärran fortsatte väl till Singapore, så att den kom till användning och inte bara stod tom på backen?
 

Crille81

Medlem
Tror de kommer köra A340 den första perioden då nya A330E är försenad.

Läst någonstans att de ska köra med nuvarande A330 och A340 tills de nya A330E kommer... Dock måste de hålla koll på vikten på A330 för att klara sträckan.

Med tanke på att försäljningen verkar gå väldigt trögt så är det kanske inte så konstigt att de flesta longhaul ligger från CPH?
 

KalleSus

Medlem
Läst någonstans att de ska köra med nuvarande A330 och A340 tills de nya A330E kommer... Dock måste de hålla koll på vikten på A330 för att klara sträckan.

Med tanke på att försäljningen verkar gå väldigt trögt så är det kanske inte så konstigt att de flesta longhaul ligger från CPH?


Första veckorna, innan den försenade 330E levereras, flyger man med 340, alla trafikdagar med undantag för premiärturen som blir med en "gammal" 330.

Sen är det väl så att etableringen av en långlinje alltid kräver sin tid?
Jag flög hem med Swiss från Shanghai en gång (vill minnas att det var 2008) och det var andra trafikdagen för Swiss på den linjen. Vi var totalt 49 passagerare på en Airbus 340! Besättningen ombord som jag talade med var inte nämnvärt förvånad eller orolig över den skrala bokningsläget. Linjen var ju så ny, så den hade inte "satt" sig ännu. Och Swiss flyger ju fortfarande på Shanghai, nu 7 år senare. Jag antar med betydligt bättre beläggning i kabinerna.
 

Ricci

Medlem
Den tillfälliga "gamla" 330 måste man ta från någon linje, någon som vet vilken linje som kommer bli påverkad då?
 

Paby

Medlem
Hur är det med nya linjer generellt? Tar det lite tid innan de kommer igång eller? Jag kan dock inte erinra mig att det var sådana här kampanjer till SFO.

Jag vet inte om man kan säga något generellt - det varierar säkert med en mängd olika faktorer hur snabbt en ny linje tar fart.

SFO har varit helt exceptionell för SAS. Mycket tidigt efter lansering överträffade försäljningen på linjen alla förväntningar och under perioder har den varit linjen med bäst kabinfaktor av alla USA-destinationer i SAS nät.
 
Toppen