Senaste nytt

Poängkampanj (5x) 2020-12-08 på Nordic Choice

Doctor-X

Medlem
@Doctor-X Jag är också väldigt sugen på Villa Copenhagen. Jag bokade det direkt då det var möjligt till öppningsperioden i somras, men gick inte som bekant. I framtiden kommer jag lätt använda poäng där en långhelg!

Cashpriserna i början låg på knappt 3000dkk/natt vill jag minnas så det blir troligen ett bra sätt att använda poäng där i normala tider. 30k kanske?

Både Villa Copenhagen och Skt Petri ligger på 30.000p/natten dvs billigare än At Six (40.000p)
Icehotel ligger på 25.000p :eek: (en natt där är ju lätt över 3000kr) och Funken Lodge Svalbard 30.000p (har för mig att hotell på Svalbard är ganska dyrt, men ej koll exakt på rumspriser).

Som ej boende i Stockholm har jag inget emot att köra ett par gratisnätter på Comfort Arlanda både innan avgång och efter hemkomst för 10.000p/natten - priserna här kan ju lätt klättra en bit upp till >1000kr/natten.
 

Berglund

Medlem
Som ej boende i Stockholm har jag inget emot att köra ett par gratisnätter på Comfort Arlanda både innan avgång och efter hemkomst för 10.000p/natten - priserna här kan ju lätt klättra en bit upp till >1000kr/natten.
Jo, förvisso sant men med lite planering och ”om sig och kring sig” har det varit flera kampanjer där en natt på Comfort Arlanda gått att boka för 590 kr för två personer. Det kan absolut kosta över 1000 kr men går definitivt också att hitta för strax över femhundralappen.
 

John Rambo

Medlem
Både Villa Copenhagen och Skt
Icehotel ligger på 25.000p :eek: (en natt där är ju lätt över 3000kr)

Det stod något om att upgrade inte gäller på icehotels is-rum, endast ”vanliga” ...och dessa kostar ex. Kommande vecka 1000kr/natt (tar själv en tur dit via Arlanda innan jul nu)

Bra tips på hotel i övrigt - tackar!

En lite halv OT fråga; hur ser det ut på Choice hotels i Europa; om man bokar in några sådana nu gäller x kampanjerna även där? Kan man hoppas på status perks från NCC där likaså?
 

Tongen2

Medlem
Det stod något om att upgrade inte gäller på icehotels is-rum, endast ”vanliga” ...och dessa kostar ex. Kommande vecka 1000kr/natt (tar själv en tur dit via Arlanda innan jul nu)

Bra tips på hotel i övrigt - tackar!

En lite halv OT fråga; hur ser det ut på Choice hotels i Europa; om man bokar in några sådana nu gäller x kampanjerna även där? Kan man hoppas på status perks från NCC där likaså?

Lite halv OT svar:
Ingen aning om kampanjen gäller i Europa.
Men jag vet att NCC status inte är värt något på Choice hotell i Europa i alla fall.
Var med om detta i Prag förra året, påpekade min status i receptionen men fick "Ok, men tyvärr inget hos oss", så att säga.
Däremot går det finfint att matcha NCC status mot status inom Choice hotels!
Gick bra för mig i alla fall!
Drog iväg ett mejl till deras kundtjänst via hemsidan och bifogade bild på min status på NCC. Tog nån dag sedan var det ordnat hos dom så jag blev Platinum, tydligen motsvarande guld?, på Choice direkt.
 

palmen

Moderator
Kom reklam nu om att imorgon ska det FYRAS! Kan ju gissa att det blir 4x poängen och lite längre bokningsfönster
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen