Jag kan inte se att poängintjäningen påverkas överhuvudtaget av att en ny serviceklass införs ombord? Det är ju bokningsklassen som styr poängintjäningen. Redan idag får man ju självklart Business-poäng om man reser på Z, J, D eller C-biljett...
Har gjort min beskärda del 1klass resor på X2000 på denna sträcka, och kan lätt konstatera att flyget är mycket, mycket bättre. Otrevligare personal än på X2000 får man leta efter, värst var i vintras då konduktören vägrade servera min frukost (som inte ens hade lastats på tåget) och när jag försökte få tag på henne låste hon in sig i pentryt och vägrade komma ut. När jag påpekade att mitt substitut för den avsaknade plusfrukosten (som var en chokladboll och ett äpple) inte var nog, så blev det ett j*vla liv från hennes sida. Sen för att inte tala om dom äckliga stolarna där dynorna sitter löst, det blaskiga kaffet, den usla internetanslutningen och dom trasiga toaletterna. Och så alla dessa förseningar förståss. Flög med Norwegian på samma sträcka veckan därpå, och kände mig helt överväldigad över den höga serviceklass från personalen på detta LCC.
Allt som allt bör tåget i allra högsta mån uteslutas som transportalternativ mellan Sthlm-Gbg
Vad kommer att hända med poängintjäningen när Economy Extra införs på inrikes? Idag ger väl en flexbiljett inrikes 200% poäng, men Eco Extra är väl 150%?
Jag hoppas verkligen att SAS gör något bra av denna inrikes Economy Extra, och inte bara inför klassen och höjer priset till skyarna. De gånger jag reser på BIz-biljetter inrikes och får betala för all service ombord känner jag mig rätt så blåst... OK att man får flexibilitet och poäng, men att behöva betala för vatten/kaffe och allt annat som kan mätta min mage suger stenhårt!
+1
Det är lite min rädsla också.