HenrikAmby
Medlem
Nja, troligen blir det som AA och BA har, dvs poängen försvinner efter 1-2 år utan aktivitet på kontot.
Man måste förstå vad poängen är, ur ett bokföringsperspektiv: en skuld. Om SAS kan banta skuldsidan med att en jämra massa inaktiva konton snabbare blir nollade, och att de kunder som faktiskt är lönsamma (de som flyger och de som får in poäng via samarbetspartners som betalar "dyrt" för poängen, får längre tid på sig att använda dessa, så jämnar det kanske ut sig men du gör de goda kunderna gladare och de dåliga kunderna märker inte av skillnaden.
Nemlig. Med de nuværende regler går 100% af de optjente Eurobonus point ind som et passiv på SAS' balance i fem år efter optjening.
Ifølge denne (gamle) artikel er det hver femte EB medlem, der aldrig bruger pointene. Indfører man et krav om aktivitet hver xx mdr slanker SAS nok sin balance en hel del.
Vi må håbe at dette er nok 'enhancement' fra SAS synspunkt.