Senaste nytt

Poängen blir inte ogiltiga längre - om kontot är aktivt

EBGGOT

Medlem
Det rimmar ju illa med att de precis sänkte C till Asien.

Jag hoppas på rejäl höjning av kraven för G/D och kanske till och med tydligt fastställda krav för P.

Jag tänkte mer spend på *A .... måste ju vara fördelaktig för dem med spend på SK metal istället för *A metal!
 

Dr. Miles

Expert
Det rimmar ju illa med att de precis sänkte C till Asien.

Jag hoppas på rejäl höjning av kraven för G/D och kanske till och med tydligt fastställda krav för P.
Vi gillar att spekulera, eller hur? ;)

Tänk om de inför hybrid-variant av revenue-baserat program.
T ex minimikrav på spend för att kunna uppnå statusnivåerna men intjäning av bonuspoäng sker enligt flygning.
 

Agö

Medlem
Vi gillar att spekulera, eller hur? ;)

Tänk om de inför hybrid-variant av revenue-baserat program.
T ex minimikrav på spend för att kunna uppnå statusnivåerna men intjäning av bonuspoäng sker enligt flygning.
Låter som ett mycket ändamålsenligt förslag tycker jag.
 

EBGGOT

Medlem
Egen ja, men jag har svårt att tro att medlemsvillkoren för Star Alliance tillåter kraftiga avvikelser i detta avseende. Det blir liksom inget vidare samarbete då.

Jo men kan man inte motivera detta med har en billigare chart på egen SK metal?
 

Agö

Medlem
Jo men kan man inte motivera detta med har en billigare chart på egen SK metal?
Absolut, egen chart sätts förstås själv men jag undrar om inte Star Alliance Award är föremål för vissa överenskommelser mellan medlemmarna i syfte att tillse att just denna typ av award ska förhålla sig hyggligt lik.
 

EBGGOT

Medlem
Absolut, egen chart sätts förstås själv men jag undrar om inte Star Alliance Award är föremål för vissa överenskommelser mellan medlemmarna i syfte att tillse att just denna typ av award ska förhålla sig hyggligt lik.

Vi kan ju hoppas! Men historien har ju visat att om det gör något positivt så händer nästan ALLTID något negativt också.... och det som är positivt för stora massan brukar vara negativt för oss nördar ... hoppas jag fel!
 

Glenn E

Medlem
Jag blir nyfiken på hela paketet efter förändringen.
Vad blir det för några andra "förbättringar".;)
 
Toppen