Senaste nytt

Poäng via överföringar från kort till konto?

Robert flysas

Moderator
Fick precis nyheten på Facebook i en grupp för resor & poäng. Där står det: Fra og med 01.08.2019 vil du ikke lenger opptjene EuroBonus Ekstrapoeng ved pengeoverføring fra kortet til konto (f.eks. ved regningsbetaling), eller ved pengeoverføring mellom personer (f.eks. Vipps).

Det skulle då innebära att vi inte får poäng när vi använder Betalo eller liknande för att betala fakturor. Vad tror ni ? :oops:
 

adhoc76

Medlem
Men det är väl inte riktigt det som står? Vi kan ju inte använda kort för överföring med Swish i Sverige och vid användning av Betalo så sker ju ingen transaktion via konto? Så jag skulle snarare uppfatta det som står som att de får vänja sig vid den nivå och möjlighet vi har i Sverige?
 

Robert flysas

Moderator
Men det är väl inte riktigt det som står? Vi kan ju inte använda kort för överföring med Swish i Sverige och vid användning av Betalo så sker ju ingen transaktion via konto? Så jag skulle snarare uppfatta det som står som att de får vänja sig vid den nivå och möjlighet vi har i Sverige?

Det står vid betalning av räkningar och en av Norges motsvarighet till Betalo.....
 

adhoc76

Medlem
Ja så långt håller jag med, men läser man hela texten så står det "mellan personer" samt "från kortet till konto". Så fungerar ju inte de svenska tjänsterna. I det ena fallet -Swish - mellan personer, har vi aldrig kunnat få poäng eftersom betalning sker från konto. I det andra fallet, Betalo, så sker inte betalningen via konto. Verkar således vara helt andra förutsättningar i Norge som nu förändras/försämras?
 

Robert flysas

Moderator
Ja så långt håller jag med, men läser man hela texten så står det "mellan personer" samt "från kortet till konto". Så fungerar ju inte de svenska tjänsterna. I det ena fallet -Swish - mellan personer, har vi aldrig kunnat få poäng eftersom betalning sker från konto. I det andra fallet, Betalo, så sker inte betalningen via konto. Verkar således vara helt andra förutsättningar i Norge som nu förändras/försämras?

Vi får verkligen hoppas det. Vore riktigt tråkigto_O
 
Toppen